سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تجهیز ۲۱ درصدی مدارس استان به کارگاه‌های رایانه‌ای

معاون آموزش و پرورش استان قم با اشاره به جایگاه فناوری در امر یادگیری از تجهیز ۲۱ درصد مدارس استان به کارگاه‌های رایانه‌ای خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛محمودی، معاون آموزش و پرورش استان در سومین جلسه شورای آموزش و پرورش استان قم که در سالن امام جواد(ع) استانداری برگزار شد،گفت: با توجه به موضوعات متنوعی که در شورای آموزش و پرورش مطرح می‌شود یکی از حوزه‌هایی که نیاز است در مورد آن صحبت و چشم‌اندازی برای آن تصویر کنیم حوزه فناوری در فرایند یاددهی و یادگیری است، این مسئله از جنس و سنخ مسائلی است که معمولاً دغدغه همه طبقات و افراد بوده است

وی با اشاره به جایگاه فناوری در فرآیند یاددهی و یادگیری گفت: موضوع به دلیل گستردگی، پیچیدگی و ضریبی که دارد قطعاً دریک جلسه نمی‌گنجد و به نظر می‌رسد باید در چند جلسه ولو دقایقی را به این امر اختصاص دهیم.

معاون پژوهش برنامه‌ریزی در آموزش و پرورش استان قم بیان کرد: در اسناد بالادستی که سند آموزش و پرورش است یکی از ساحت‌های 6 گانه آموزش و پرورش بحث فناوری در فرایند یاددهی و یادگیری است.

محمودی با اشاره به فرصت‌ها و تهدیدهای فناوری‌ها گفت: در شاخص‌های مصوب آموزش و پرورش همان‌طوری که به فضای فیزیکی و تجهیزات توجه شده چند شاخص نیز مصوب شورای عالی آموزش و پرورش در زمینه فناوری است.

وی بابیان اینکه یکی از اهداف شورای آموزش و پرورش به واقعیت‌هایی است که از مجرای حوزه فناوری عبور می‌کند، افزود: با توجه به محدودیت‌های زمانی، مکانی و ابزار یکی از راهکارها بحث فناوری است که می‌تواند به ما در راستای کمک به محدودیت‌ها مثمر ثمر باشد.

معاون پژوهش برنامه‌ریزی در آموزش و پرورش استان قم با اشاره به اینکه 21 درصد مدارس استان از کارگاه‌های رایانه‌ای برخوردار هستند،گفت: تنها 4 درصدمدارس هوشمنداست، همچنین 28 درصد از کلاس‌ها دارای لب تاب و 72 درصد از آن‌ها بی‌بهره از فناوری است.

انتهای پیام/ش

21 درصد مدارس قم  به کارگاه رایانه ای تجهیز شده اند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.