سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امام جمعه کرمان: هیچ قدرتی نمی تواند دژ مستحکم نظام را از بین ببرد

امام جمعه کرمان گفت: امروز ما از نظر قدرت بازدارندگی به مرحله ای رسیده ایم که هیچ قدرتی نمی تواند دژ مستحکم نظام را از بین ببرد.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛  آیت الله سید یحیی جعفری امام جمعه کرمان  در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر کرمان در مصلی امام علی (ع) افزود: آمریکایی ها روی مسئله (صنعت دفاعی کشور ما) نگرانند و قطعنامه علیه ما صادر می کنند.


وی تصریح کرد: رئیس جمهوری آمریکا، ایران را تروریست معرفی می کند اما باید ایمان داشته باشیم سرانجام کار ما در صورت استقامت و پایداری چیزی جز پیروزی نیست.


وی با اشاره به سالروز کودتای آمریکایی انگلیسی در بیست و هشتم مرداد گفت: دکتر مصدق نخست وزیر مردمی بود اما دارای نقص هایی بود که موجب شد سقوط کند.


امام جمعه کرمان ادامه داد: مصدق به آمریکایی ها اعتماد و دولت آمریکا به او خیانت کرد و کودتایی بر علیه او ترتیب داد و باعث شد شاه برگردد و سالها بر این کشور با اختناق حکومت کند.


وی اظهار کرد: اگر دکتر مصدق رابطه اش را با کاشانی حفظ کرده بود و به هشدارهای این عالم ربانی توجه کرده بود سقوط نمی کرد.


آیت الله جعفری تاکید کرد: در طول تاریخ تجربه نشان داده هر مسئولی که روحانیت و علما حامی و طرفدار او باشند می تواند حکومت کند و هر حکومتی که روحانیت را کنار بزند حکومتش پایدار نخواهد بود و باید از مسائل گذشته روزگار عبرت بگیریم.


وی با اشاره به سی ام مرداد سالروز آتش زدن مسجد الاقصی به دست صهیونسیت ها در سال 1936 میلادی گفت: یکی از نگرانی های بزرگ جهان اسلام مسئله فلسطین است و بیش از 60 سال است که مردم مسلمان فلسطین با بی رحمی از وطن خود اخراج شده اند.


خطیب جمعه کرمان افزود: امروز مسلمان ها آزادانه نمی توانند در مسجد الاقصی نماز بخوانند و تنها جمهوری اسلامی طرفدار واقعی فلسطین است اما کشورهای دیگر یا تظاهر به دشمنی می کنند و یا با این رژیم نامشروع رابطه دارند.


وی با اشاره به روایات معصومین (ع) گفت: جز به خدا نباید به چیز دیگری امید داشته باشیم و جز از گناهان خود ازمسئله دیگری نهراسیم و دیدندار واقعی کسی است که در برابر همه سختی ها و مصائب زندگی صبر داشته باشد.


وی با اشاره استعفای خود از مقام امام جمعه کرمان گفت: بسیاری از مسئولان استان از جمله استاندار محترم و معاونان ایشان، اقشار مختلف مردم اعم از دانشگاهی و غیر دانشگاهی و اصحاب جراید و روزنامه ها در این مدت به بنده لطف داشتند و شرمنده محبت های ایشان هستم.


آیت الله جعفری افزود: مقام معظم رهبری در رابطه با استعفا، هنوز جوابی به اینجانب نداده اند و امیدوارم هر چه زودتر تکلیف بنده و شما را مشخص نمایند.

 

انتهای پیام/س

 

صنعت دفاعی کشور دژ مستحکم نظام جمهوری اسلامی است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.