سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یکی از مالیات‌های اسلامی برای تنظیم اقتصاد جامعه زکات است

امام جمعه خوی گفت:زکات یکی از مالیات‌های اسلامی برای تنظیم اقتصاد جامعه است که، اگر کسانی که پرداخت زکات بر آن‌ها واجب است درست پرداخت کنند در جامعه این همه فقیر و نیازمند و یا اختلاف طبقاتی به وجود نمی‌آمد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛حجت الاسلام سید رضی شکوری ظهر  امروز در جلسه شورای زکات که با حضور جمعی از پرداخت کنندگان زکات از بخش ایواوغلی در روستای باغدرق برگزار شد، گفت:زکات یکی از مالیات‌های اسلامی برای تنظیم اقتصاد جامعه است.


وی بابیان اینکه اگر کسانی که پرداخت زکات یا خمس و یا زکات فطره بر آن‌ها واجب است درست پرداخت کنند در جامعه فقیر و نیازمند و یا اختلاف طبقاتی به وجود نمی‌آمد.


سید رضی شکوری ادامه داد مالیات‌های اسلامی طوری طراحی شده است که نیاز به اجبار ندارد، چون نشأت گرفته از اعتقادات مردم است که باید با انگیزه دینی و اعتقادی پرداخت کنند و مستحقین زکات نیز کاملا مشخص شده اند که باید زکات به آنان پرداخت گردد.


وی در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به اینکه بخش مهمی از نیازمندان جامعه تحت پوشش کمیته امداد و بخشی دیگر تحت پوشش بهزیستی قرار دارند اظهار داشت: اگر اهالی هر شهری و روستایی حقوق واجبه خود را درست بپردازند اصلا نیازی به وجود چنین نهاد‌هایی پیدا نمی‌شد و درست هم این است که مردم هر منطقه از نیازمندان منطقه خودشان اطلاع داشته و نیاز‌های آنان را برطرف کنند.


امام جمعه خوی ادامه داد با توجه به رکود اقتصادی که در جامعه وجود دارد و کم آبی که بر شهرستان خوی حاکم است ضرورت دارد مسئولان مربوطه و آحاد مردم در رفع مشکلات کشاورزان و دامداران و نیازمندان جامعه به همدیگر کمک و مساعدت نمایند.


انتهای پیام/م



زکات یکی از مالیات‌های اسلامی برای تنظیم اقتصاد جامعه است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.