سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان؛

سوزاندن کاه و کلش جرم محسوب می شود

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: سوزاندن کاه و کلش در مزارع کشاورزی توسط کشاورزان جرم است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، محمد خداپرست، مدیر کل حفاظت محیط زیست استان گفت: با توجه به پایان یافتن برداشت محصولات کشاورزی از جمله گندم و جو در نواحی مرکزی و جنوبی استان بخصوص شهرستان اردبیل تعدادی از کشاورزان اقدام به سوزاندن بقایای محصولات کشاورزی خود می‌کنند.

وی افزود: با توجه به اینکه این اقدام باعث از بین رفتن میکروارگانیسم‌های زنده خاک، مواد غذایی، کاهش حاصلخیزی و افزایش درصد فرسایش خاک شده و آلودگی هوا و محیط زیست را نیز به دنبال دارد، از کشاورزان استان تقاضا می‌شود جهت حفظ خاک و جلوگیری از آلودگی محیط‌ زیست، از سوزاندن بقایای محصولات کشاورزی خود به ویژه در محدوده شهری و سکونتگاه‌ ها جدا خودداری نمایند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل افزود: متاسفانه علی‌ رغم اطلاع رسانی های قبلی از طریق صدا و سیمای مرکز استان، چاپ و پخش بروشور و اطلاعیه و نصب پلاکارد در مبادی ورودی و خروجی شهر، گفتگوی چهره به چهره با دهیاران جهت اطلاع رسانی به کشاورزان و برگزاری کلاس های آموزشی توسط جهاد کشاورزی، باز هم شاهد سوزاندن کاه و کلش باقی مانده مزارع توسط کشاورزان هستیم.

خداپرست ضمن توصیه مجدد به کشاورزان در خصوص عدم سوزاندن کاه و کلش مزارع بعد از برداشت گفت:  بر اساس قوانین و مقررات محیط زیست، سوزاندن کاه و کلش جرم محسوب شده و متخلفین بدلیل تهدید علیه بهداشت عمومی و آلودگی هوا به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

وی از عموم همشهریان و همیاران محیط زیست خواست هر گونه گزارش آتش زدن کاه و کلش را با شماره تماس ارتباطات مردمی 1540در میان بگذارند.

 

انتهای پیام/ح

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.