فرماندار بیله سوار گفت: امسال برای جلوگیری از وارد شدن خسارت به مزارع گندم این شهرستان اقدامات پیشگیرانه بکار گرفته شده و در 6 نقطه از منطقه گروههای مدیریت بحران مستقر شده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، آرام حلیم در بازدید از گروه مدیریت بحران بیله سوار افزود: این گروهها برای پیشگیری از بروز آتش سوزی های احتمالی مزارع گندم فعالیت می کنند.

وی با اشاره به اینکه پیش بینی می شود امسال بیش از 200 هزار تن گندم از مزارع شهرستان برداشت شود گفت: تمهیداتی اتخاذ شده و پایگاهها در بیله سوار ، روح کندی ، فولادلو ، خلیفه لو ، سه راه خروسلو و مایه دره سی بصورت آماده باش مستقر شده اند تا در صورت وقوع حادثه‌ ای اقدامات سریع انجام دهند.

فرماندار بیله سوار افزود: گروه مستقر جهت مهار آتش سوزی های احتمالی مزارع متشکل از 30 دستگاه تراکتور ، 6دستگاه گریدر و چند دستگاه آتش‌نشانی بوده و در کنار این گروه مردم نیز همکاری لازم را خواهند داشت.

حلیم با اشاره به فرا رسیدن فصل گرما و همچنین برداشت محصول و فراهم بودن شرایط برای وقوع آتش سوزی در عرصه های طبیعی و زمین های کشاورزی، گفت: هوشیاری و آمادگی مردم و مسوولان برای مقابله با این حوادث ضروری است و این مقابله ها منحصر به اعضای ستاد بحران شهرستان نمی شود.

وی با تاکید بر لزوم خودداری کشاورزان از آتش زدن کاه و کلش در مزارع پس از برداشت محصول اظهار کرد: از کشاورزان و گندم کاران انتظار می‌رود حداقل به مدت یک هفته در کنار زمین ‌های زراعی خود مستقر بوده و هوشیاری لازم را در این زمینه داشته باشند تا فصل برداشت تمام شود و بتوانند محصولات خود را بدون وارد آمدن خسارت برداشت کنند.

انتهای پیام/ع



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.