مدیرجهادکشاورزی شهرستان بیله‌سوار از کاهش 15 درصدی سطح زراعت گندم در شهرستان بیله سوار خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، ربعلی جهانی، مدیرجهادکشاورزی شهرستان بیله‌سوار با بیان اینکه سطح زراعت گندم در این منطقه در مقایسه با پارسال حدود 15 درصد کاهش یافته تصریح کرد: دلیل این کاهش در این بازه زمانی افزایش سطح زیر کشت محصولات اقتصادی از جمله کلزا و عدس است.

وی گفت: خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در شهرستان بیله‌سوار از مرز 150 هزار تن گذشت و خرید گندم از کشاورزان در برخی مناطق این شهرستان ادامه دارد.

مدیرجهادکشاورزی شهرستان بیله‌سوار  افزود: خرید در 12 مرکز بصورت شبانه روزی ادامه داشته و بیش از 700 دستگاه کمباین بومی و مهاجر کار برداشت محصولات را بر عهده داشتند.

جهانی گفت: کشاورزان از آتش زدن کاه و کلش باقیمانده از غلات در زمین خودداری کنند زیرا که خاک محیط زنده‌ای است که با سوزاندن آن، تمامی موجودات زنده آن از بین رفته و آسیب‌های جبران ناپذیری به خاک حاصلخیز وارد می‌شود.

وی گفت: به کشاورزان توصیه می شود با مصرف کود فرایند پوسیده شدن بقایای گیاهی در خاک را سرعت بدهند و مواد غذایی را در خاک مهیا کنند تا گیاه از عناصر موجود در خاک استفاده کنند.

وی افزود: عملیات کشت دوم محصولات بهاره از جمله سویا در شهرستان آغاز شده و با تمهیداتی که در خصوص تامین بموقع نهاده ها از جمله توزیع بذر و کود شیمیایی بعمل آمد پیش بینی می شود 8 هزار هکتار از اراضی پایاب شبکه به کشت محصول سویا اختصاص یابد.

 

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.