سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

«ساعت به‌وقت اوتیسم» در جشنواره تلویزیونی مستند

«ساعت به‌وقت اوتیسم» به تهیه‌کنندگی جواد موحدی و کارگردانی بیژن همدرسی است.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی  جشنواره تلویزیونی مستند؛ «ساعت به‌وقت اوتیسم» روایتگر مشکلات و مصائب خانواده‌های دارای فرزند اوتیسم است و اطلاعاتی درباره این بیماری یا اختلال رشدی و علائم و نشانه‌های آن به بینندگان ارائه می‌دهد.

بیژن همدستی درباره این مستند گفت: از ۱۶ سال پیش که با اوتیسم آشنا شدم، تصمیم گرفتم مستندی درباره این مستند بسازم، من هم مانند بیش‌تر مردم اطلاعات دقیقی درباره این اختلال رشدی نداشتم و به‌تدریج با اوتیسم، بیماران اتیستیک و تفاوت آن‌ها با یکدیگر آشنا شدم.

وی افزود: خوشبختانه سال ۹۵ با کمک سیمای خراسان رضوی و همراهی خانواده‌های بزرگوار مشهدی دارای فرزند اوتیسم، این اختلال سوژه مستندی روایت محور و عاطفی شد.

همدرسی تصریح کرد: در مسیر ساخت این مستند با مشکلات متعددی مواجه شدیم، مثلاً به دلیل برخورد بد جامعه و نوع نگاه مردم به افراد مبتلابه اوتیسم که ناشی از عدم شناخت آن‌ها از این بیماری است، بیش‌تر خانواده‌ها علاقه‌ای برای همکاری با عوامل این مستند و آمدن جلوی دوربین نداشتند، اما درنهایت با تلاش انجمن اوتیسم مشهد و همراهی تعدادی از خانواده‌ها شجاع موفق شدیم بخشی از مصائب و سختی‌های خانواده‌های دارای فرزند اوتیسم را به تصویر بکشیم.

این مستند امشب ساعت ۱۹ از برنامه «جشنواره تلویزیونی مستند» پخش و ساعت ۲۴ بازپخش می‌شود.

فصل دوم جشنواره تلویزیونی مستند از ۱۷ تیر در شبکه مستند آغازشده و در این فصل ۴۲ اثر در سه بخش فیلم‌های بلند، نیمه بلند و کوتاه با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

 

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.