سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

موزه مفاخر و مشاهیر خراسان بزرگ میزبان رسول خادم می‌شود

ماکت رسول خادم بر سکوی قهرمانی، در ورودی موزه مفاخر و مشاهیر خراسان بزرگ قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شنیده‌ها حاکی از این است که طرح نصب ماکت رسول خادم بر سکوی قهرمانی مسابقات جهانی، در ورودی موزه مفاخر و مشاهیر خراسان بزرگ قرار می‌گیرد. رسول خادم در سال‌های 1994 و 1995میلادی در شهرهای استانبول و آتلانتا موفق به اخذ مدال طلای مسابقات جهانی شد.

بنا بر آخرین اطلاعات به دست آمده به نظر می‌رسد، کار موزه مفاخر و مشاهیر خراسان بزرگ در مرحله چینش موزه متوقف شده و این امر از ناآشنایی مسئولان راه‌اندازی این موزه با اصول چینش موزه نشأت می‌گیرد. هنوز زمان دقیقی برای افتتاح این موزه مشخص نشده است. این موزه در خراسان رضوی قرار دارد.

شایان ذکر است؛ کلنگ موزه مفاخر و مشاهیر خراسان بزرگ با هدف آشنایی هرچه بیشتر بازدیدکنندگان با شیوه زندگی مشاهیر خطه خراسان بزرگ زده شده است. تندیس ۱۱۰ نفر از مشاهیر و مفاخر خراسان بزرگ، در موزه مفاخر و مشاهیر این خطه به نمایش گذاشته می‌شود.

خاطرنشان می‌شود؛ خراسان بزرگ شامل خراسان فعلی، ولایت هرات، استان مرو و ولایت بلخ بوده است. از شهر‌های مهم خراسان بزرگ می‌توان به بخارا، بلخ، تون (فردوس)، سبزوار، سمرقند، طوس، قندهار، طبس، غزنین، مزارشریف، مرو، نیشابور، نسا و هرات اشاره کرد.
ربع‌های بلخ، مرو، نیشابور و هرات نیز از ربع‌های خراسان بزرگ به حساب می‌آیند.


انتهای پیام/

 

موزه مفاخر مشهد افتتاح می‌شود؟!

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.