سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیراز؛

انتقال ۳ راس گوزن زرد ایرانی از کهگیلویه و بویر احمد به فارس

۳ راس گوزن زرد ایرانی از سایت احیای گوزن زرد از استان کهگیلویه و بویر احمد به سایت احیای گوزن زرد میانکتل کازرون منتقل شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ نبی اله مرادی سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان فارس گفت: سه راس گوزن زرد ایرانی از سایت احیای گوزن زرد استان کهگیلویه و بویر احمد به سایت احیای گوزن زرد میانکتل کازرون فارس منتقل شدند.


وی افزود: عملیات زنده گیری و انتقال این سه راس گوزن جوان به استان توسط تیم متخصص از سازمان حفاظت محیط زیست کشور و تیمی متشکل از دامپزشک و کارشناس اداره کل حفاظت محیط زیست فارس صورت گرفت.


مرادی ادامه داد: در ۲ سال گذشته در راستای مدیریت و بهبود جمعیت گوزن زرد ایرانی در استان فارس اقداماتی انجام شد که از آن جمله افزایش سطح زیستگاه وبررسی و پایش بیماری‌ها بوده است.


سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست فارس تصریح کرد: یکی از مهمترین اقدامات موثر که در پویایی جمعیت گوزن زرد در استان فارس مد نظر بوده، افزایش غنای ژنتیکی و برطرف کردن اختلالات ژنتیکی است.


منطقه میانکتل حد فاصل شهرستان‌های شیراز و کازرون در فاصله ۱۵۰ کیلومتری جنوب غرب شیراز واقع شده است.


گوزن زرد ایرانی زیرگونه‌ای از گوزن زرد اروپایی است که در خطر انقراض قرار داشت، ولی با تمهیدات انجام شده از خطر انقراض در ایران نجات یافت.


پیش بینی می‌شود امسال جمعیت گوزن زرد در این منطقه به ۴۰ راس برسد.


گوزن زرد ابتدا در منطقه جزیره اشک ساری احیا و سپس با افزایش جمعیت تعدادی از آن‌ها به حوزه زاگرس از جمله مناطق ارسنجان و میانکتل فارس منتقل شدند.
انتهای پیام/ر

سه راس گوزن زرد ایرانی از کهگیلویه و بویر احمد به فارس منتقل شدند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.