سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد؛

پیشرفت ۲۸ درصدی پروژه انتقال آب بن به بروجن

استاندار چهارمحال و بختیاری از پیشرفت ۲۸ درصدی پروژه انتقال آب بن به بروجن خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ قاسم سلیمانی در نشست پیگیری پروژه انتقال آب بن به بروجن گفت: این پروژه با پیشرفت ۲۸ درصدی تا تیرماه سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

وی افزود: طبق مصوبه سفر رئیس جمهوری به استان قرار بود این طرح ظرف سه سال به بهره برداری برسد، اما به علت نبود بودجه کافی در سال‌های ابتدایی، اجرای آن با کندی صورت گرفت.

سلیمانی با بیان اینکه طرح انتقال آب بن به بروجن از طرح‌های مهم و حیاتی استان به شمار می رود اضافه کرد: ۵ شهر بروجن، سفیددشت، فرادنبه، سامان و  فرخ شهر با کمبود آب شرب مواجه است، که بهره برداری از این طرح مشکل تأمین آب بخشی از شهر‌ها و روستا‌های موجود در مسیر طرح را برطرف می‌کند.

گفتنی است: عملیات احداث این پروژه در سه بخش ایستگاه سه گانه پمپاژ آب، تصفیه خانه و خطوط انتقال آب با اعتبار دو هزار و ۵۳۰ میلیارد ریال از سال ۱۳۹۱ آغاز شد.

با اجرای این طرح سالانه ۲۹ و نیم میلیون متر مکعب آب شُرب سالم و پایدار برای ۱۱ شهر و ۱۳ روستا با جمعیتی بالغ بر ۴۶۰ هزار نفر و ۱۱ و نیم میلیون متر مکعب آب مورد نیاز ۱۰ شهرک و ناحیه صنعتی چهارمحال و بختیاری تأمین می‌شود.

انتهای پیام/خ

پروژه انتقال آب بن به بروجن تا تیرماه ۹۷ به بهره برداری می رسد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.