سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طرح تقویت پوشش گیاهی مراتع شهرستان گناوه اجرا شد

رئیس مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت: پروژه کپه‌کاری در سطح ۵۰ هکتار از مراتع شهرستان گناوه با هدف تقویت پوشش‌های گیاهی منطقه اجرا شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، علی بوستانی پیش از ظهر یکشنبه در حاشیه بازدید از مراتع گناوه اظهار کرد: با توجه به وضعیت توپوگرافی و خاک مراتع شهرستان گناوه، پروژه کپه کاری در سطح ۵۰ هکتار و با اعتبار ۲۵۰ میلیون ریال با مشارکت مرتع‌داران اجرا شد.

وی افزود: در این پروژه از بذور گیاهان دارویی و علوفه‌ای همچون هلپه، لگجی، یونجه یکساله و قیج استفاده شده است.

رئیس مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر، توسعه گیاهان دارویی در سطح مراتع را کار بسیار ارزشمندی دانست و اظهار داشت: این کار می تواند نقش بسیار با ارزشی در کمک به اقتصاد بهره برداران و اشتغال زایی در روستاها ایفا کند.

وی ادامه داد: تخریب بیش از حد مراتع سبب به‌وجود آمدن سیل‌های مخرب، کم‌آبی، طوفان، شن‌های روان، آلودگی محیط‌زیست، خشکسالی و قحطی می‌شود که با اجرای این گونه طرح‌ها انتظار داریم این مشکل تا حدودی برطرف شود.

بوستانی پراکنش مناسب منابع آب مورد نیاز دام در مراتع شهرستان گناوه و مدیریت طرح های مرتعداری به صورت قرق (بدون چرای دام) را از دیگر اقداماتی دانست که در راستای تقویت پوشش گیاهی مراتع شهرستان گناوه به اجرا درآمده است.

وی گفت: شهرستان گناوه بر اساس آخرین نقشه پوشش گیاهی استان، دارای مرتع درجه ۲ ( متوسط ) به مساحت ۱۳ هزار و ۶۷۹ هکتار و مرتع درجه ۳ ( ضعیف) به مساحت ۱۲۸ هزار و ۵۶۶ هکتار است.

انتهای پیام /پ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.