مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر از احتمال وقوع حریق در مراتع استان با شروع فصل گرما خبر داد و گفت: باید از روشن کردن آتش در محل‌های مستعد خودداری شود.

احتمال وقوع آتش‌سوزی در یک میلیون هکتار مراتع استان بوشهربه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، سهیل مهاجری صبح شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز فصل تابستان و گرمای کم سابقه دراستان بوشهر اظهار داشت: بیش از یک میلیون هکتارمراتع در استان بوشهر وجود دارد که با توجه به پوشش گیاهی سال گذشته و بارندگی‌هایی که شاهد بودیم اکنون در معرض آتش سوزی قرار دارند.

وی افزود: در حال حاضر ۵، ۵ درصد مساحت استان را مراتع تشکیل می‌دهند که طی فصل جاری علف‌های این اراضی کاملا خشک شده‌اند و گیاهان مرتعی نیز قابل اشتعال هستند و ما نسبت به هرگونه بی‌احتیاطی و یا کوچکترین جرقه آتش در مراتع هشدار می‌دهیم.

جلوگیری از آتش‌سوزی در مراتع و جنگل‌ها

مهاجری تصریح کرد: یگان حفاظت منابع طبیعی در سراسر استان برای جلوگیری از آتش‌سوزی در مراتع و جنگل‌ها آماده هستند، اما همه دستگاه‌ها و مردم شریف استان می‌بایست نسبت به بروز هرگونه اقدامی که منجر به آتش سوزی میشود هوشیار باشند.

وی سه مورد آتش‌سوزی در سال گذشته در مراتع و جنگل‌های استان و یک مورد نیز در سال جدید، از جمله اتفاقاتی از این دست دانست و اظهار داشت: آمادگی لازم برای اطفای حریق در همه این موارد وجود داشت و ماموران یگان حفاظت این اداره و نیرو‌های مردمی و علاقمنمدان به محیط زیست همه در کنار هم بودند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر با بیان اینکه فرهنگ‌سازی به مردم می‌تواند برای جلوگیری از بروز حریق در مراتع و جنگل‌ها اثرگذار باشد، افزود: همه مردم و کسانی که برای تفریح به مراتع و مراکز جنگلی مراجعه می‌کنند باید از روشن کردن آتش در محل‌های مستعد خودداری کنند.

وی ادامه داد: اگر مراتع و یا پوشش‌های گیاهی استان از بین بروند ضمن وارد آمدن آسیب به محیط زیست ، دام‌ها نیز با مشکل مواجه خواهند شد بنابراین باید در حفظ و حراست از عرصه‌های منابع طبیعی و خطراتی همچون آتش‌سوزی کوشا باشیم.

مهاجری اظهار داشت: مردم و گردشگران در صورت مشاهده حریق در مناطق کوهستانی، مراتع و یا جنگل‌های استان، مراتب را به ادارات و یا مامورین یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری در سراسر استان اطلاع دهند.

 

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.