سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل؛

افزایش 10 درصدی صادرات کالا در استان اردبیل

در سه ماهه نخست امسال صادرات کالا در استان ۱۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، سید‌حامد عاملی ،رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اردبیل در جلسه بررسی وضعیت صادرات و واردات اردبیل اظهار داشت: در حال حاضر مشکلاتی که در حوزه صادرات کالا مربوط به محدودیت کالاهای صادراتی و محدودیت بازارهای هدف برای صادرات و فروش کالاهای تولیدی در استان است که در این زمینه نیازمند برنامه‌ریزی‌های هدفمند و منسجم هستیم.

وی افزود: سال گذشته به دلیل کاهش ارزش کالاهای صادراتی، میزان صادرات کاهش یافت اما خوشبختانه در سه ماهه نخست امسال صادرات کالا در استان اردبیل 10 درصد افزایش یافته است و از سال 92 صادرات استان روند صعودی به خود گرفته و با وضعیت مناسبی ادامه دارد که با توجه به تغییرات اعمال شده مقایسه صادرات سال گذشته با سال‌های قبل از آن مجاز نیست.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل با اشاره به کالاهای وارداتی نیز گفت: عمده کالای وارداتی اردبیل ماشین‌آلات صنعتی و مواد اولیه است و خوشبختانه کالاهای وارداتی عمدتاً در راستای تولید به کار گرفته می‌شود که می‌توان گفت استان اردبیل در این زمینه با وضعیت مطلوبی روبرو است.

عاملی بیان کرد: تنوع‌بخشی به بازارها و محصولات صادراتی از عواملی است که در این زمینه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و در این راستا برگزاری نمایشگاه‌های برون‌مرزی برای ما از اهمیت خاصی برخوردار است تا بتوانیم شاهد اعزام تولیدکنندگان، تجار و بازرگانان باشیم و زمینه حضور رایزنان اقتصادی را نیز فراهم کنیم.

وی تصریح کرد: به منظور بهبود تجارت خارجی ضروری است فعالیت گمرکات استان نیز توسعه یابد و فرایند صادرات و واردات تسهیل شود تا بتوانیم به تمامی اهداف خود در این زمینه دست یابیم و شاهد توسعه اقتصادی استان در آینده‌ای نزدیک باشیم، چرا که این موضوع از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

 

انتهای پیام/ع

صادرات کالا در استان اردبیل

 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.