معاون سیاسی امنیتی استاندار اردبیل گفت: در ۳ ماهه نخست امسال پرونده‌های قاچاق در استان اردبیل نسبت به سال گذشته ۱۲ درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، ناصر نصیری، معاون سیاسی امنیتی استاندار اردبیل به مناسبت هفته مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود:  در ۳ ماهه نخست امسال پرونده‌های قاچاق در استان اردبیل نسبت به سال گذشته ۱۲ درصد کاهش یافته است که به سبب آن ۲۲ درصد کاهش در متهمان دستگیر شده در این حوزه داشتیم.

وی با اشاره به اینک اکثر پرونده‌های قاچاق محکومیت‌های مالی کمتر از ۱۰۰ ملیون تومان دارند گفت: در حوزه کشف مشروبات الکلی خارجی ۴۳ درصد کاهش داشتیم که نشان دهنده کاهش ورود این کالا به استان است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار اردبیل تصریح کرد: با هماهنگی‌های انجام شده دستگاه ایکس ری برای چک کردن خودرو‌های ورودی و خروجی تا ۳ ماه آینده در گمرک بیله‌سوار نصب خواهد شد.

نصیری با تاکید بر اینکه تصمیمات نادرست در زمینه نساجی اردبیل باعث رکود صنعت نساجی و از بین رفتن اشتغال در این حوزه شده است ادامه داد: عمده قاچاق انجام شده در استان اردبیل در حوزه پوشاک است که اقدامات اساسی برای پیشگیری از آن در حال انجام است.

وی افزود: باید فرهنگسازی در زمینه مقبولیت کالاهای داخلی برای مردم و آگاهسازی در این زمینه انجام شود و این تنها وظیفه یک دستگاه و نهاد دولتی نیست و همه دستگاه‌ها باید در این زمینه فعالیت کنند.

 

انتهای پیام/ح

کاهش 22 درصدی متهمان دستگیر شده در حوزه قاچاق کالا و ارز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.