سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پورکیانی عنوان کرد؛

تجهیز ۱۰۰ خوابگاه دانشجویی به باشگاه‌های بدنسازی

مدیرکل تربیت بدنی وزارت علوم افزود: بخشی از حمایت تربیت بدنی با سازمان امور دانشجویان وزارت علوم است ولی بخشی از محل واریزی دانشگاه میزبان تامین می‌شود

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد پورکیانی مدیرکل تربیت بدنی وزارت علوم در نشست خبری المپیاد ورزشی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی ظهر امروز در دانشگاه تهران برگزار شد، اظهار کرد: آنچه مسلم است نقش الگوسازی رسانه‌ها در این رویداد برای ترویج فرهنگ ورزش همگانی در کشور است.

وی ادامه داد: خوشبختانه دانشگاه تهران همیشه در این موضوع پیشگام بوده و تلاش ما در وزارت علوم این که این فرهنگ در دانشگاه‌ها ترویج داده شود.

مدیرکل تربیت بدنی وزارت علوم عنوان کرد: برای اولین بار در سال ۹۶ برنامه به عنوان فعالیت ورزشی مصوب شد که میزان بودجه اعتباری به این بخش ۱۰۶ میلیارد تومان برآورد شده درحالی که ما در سال ۹۵ بودجه مشخصی در این رابطه نداشتیم.

وی افزود: ما معتقدیم باید در فعالیتهای ورزشی درون دانشگاه‌ها یک هم افزایی صورت گیرد که دانشگاه‌ها باید داشتن طرح جامع را جدی بگیرند و بر اساس این طرح‌های راهبردی، مسیر فعالیت‌شان را ادامه دهند.

پورکیانی تصریح کرد: حمایت ما از ورزش همگانی در سال ۹۱،  ۶ درصد بوده ولی خوشبختانه امسال این رقم به ۳۰ درصد افزایش یافته که این نشان دهنده رشد و اقبال دانشجویان به ورزش است.

وی ادامه داد: سال گذشته ۱۰۰ خوابگاه را مجهز به باشگاه بدنسازی کردیم که امسال نیز قرار است ۱۰۰ خوابگاه را به این اتاق‌ها تجهیز کنیم.

مدیرکل تربیت بدنی وزارت علوم بیان کرد: هدف ما این است با این روش دانشجویان به ورزش جذب شوند تا بتوانیم سطح زندگی دانشجویان هرچه بیشتر به این رویداد کشیده شود و امیدواریم امسال ۳۰ درصد دانشگاه‌ها را به تجهیزات کامل برسانیم و  تا پایان برنامه ششم  توسعه به عدد قابل قبولی برسیم.

 وی یادآور شد: اکنون با ۱۵ فدراسیون تفاهم نامه ای در این خصوص امضا شده تا بتوانیم از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم و امیدواریم بخش آموزش عالی هم بتواند این روند را ادامه دهد.

انتهای پیام/ 

 افزایش بودجه اعتباری ورزش دانشگاهی در سال 96

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.