رئیس جهاددانشگاهی گفت: با توجه به ظرفیت های موجود در جهاد دانشگاهی به محرومیت زدایی در کشور توجه ویژه ای داریم.

بهره مندی از ظرفیت های جهاد دانشگاهی برای محرومیت زداییبه گزارش خبرنگار  خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حمیدرضا طیبی رئیس جهاد دانشگاهی در مراسم امضای تفاهم نامه با کمیته امداد امام خمینی (ره) که صبح امروز در ساختمان اصلی جهاد دانشگاهی برگزار شد، اظهار کرد: کمیته امداد از افتخارات انقلاب اسلامی در خدمت به محرومان است و به ارتقای سطح فرهنگی و منزلت اجتماعی محرومان می پردازد.

وی ادامه داد: جهاد دانشگاهی به عنوان مولود انقلاب اسلامی دارای تجربیات خوبی در حوزه آموزشی و فرهنگی و پژوهشی است.

طیبی به بندهای این تفاهم نامه اشاره کرد و گفت: معرفی رشته ها و مهارت های بازارکار و مشاغل نوین به کمک مددجویان انجام می شود، همچنین برگزاری دوره های آموزشی مرتبط نیز در دستور کار قرار گرفته است.

وی برگزاری دوره های استعدادسنجی، مشاوره شغلی و خدمات کاریابی را از دیگر بندهای این تفاهم نامه برشمرد و مطرح کرد: تدوین و اجرای دوره های آموزش تخصصی فرهنگی و ضمن خدمت نیز مورد توجه قرار گرفته است.

طیبی با بیان اینکه این تفاهمنامه برای مدت ۲ سال در نظر گرفته شده، تصریح کرد: همکاری در تولید محتواهای فرهنگی، دینی و اعتقادی برای گروه‌های هدف کمیته امداد امام (ره) و تأمین اساتید آموزشی مورد نیاز برای آموزش‌های فرهنگی و مهارت‌های اجتماعی مورد توجه است.

 وی مشارکت در برگزاری همایش‌ها، جشنواره‌ها، نمایشگاه‌ها، اردو‌های فرهنگی، زیارتی و آموزشی ویژه دانشجویان مورد حمایت کمیته امداد را از دیگر بند‌های این تفاهمنامه دانست و گفت: اجرایی نمودن اهداف فرهنگی در حوزه کمک‌رسانی با استفاده از ظرفیت مجمع خیّرین دانشگاهی، صندوق قرض‌الحسنه دانشجویان ایران و خبرگزاری‌های وابسته به جهاد دانشگاهی و مراکز افکارسنجی جهاد انجام می‌شود.

 رئیس جهاد دانشگاهی اظهار کرد: بهره‌گیری از ظرفیت‌های جهاد در بخش درمانی و بیمه خانواده‌های نیازمند خصوصاً در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته مورد توجه است، همچنین بهره‌گیری از ظرفیت و توان مؤسسات و شرکت‌های وابسته به جهاد و هسته‌های فنی داوطلبانه برای احداث مسکن مددجویان و انجام پروژه‌های ساختمانی از دیگر اهداف است.

 وی افزود: همکاری برای توسعه مشارت‌های مردمی در برنامه‌ها و خدمات کمیته امداد امام خمینی (ره) و استفاده از ظرفیت جهاد برای نصب و راه‌اندازی واحد‌های مولد انرژی خورشیدی ۵ کیلوواتی و سایر ظرفیت‌های مورد نیاز کمیته امداد و خانواده‌های مورد حمایت با رعایت ضوابط و مقررات جاری بر کمیته امداد انجام می‌شود.

 طیبی یادآور شد: تعهدات بین طرفین آماده شده و به دنبال عملیاتی کردن بند‌های آن هستیم، همچنین علاوه بر همکاری با کمیته امداد در حوزه‌های دیگر همچون پزشکی اقداماتی برای بهبود فعالیت‌ها در دستور کار خود قرار دادیم.

انتهای پیام/

برگزاری دوره های مهارت آموزی در بازار کار برای مددجویان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار