رئیس دانشگاه اصفهان گفت: طبق جلسات برگزار شده این دانشگاه آمادگی دارد تا ساختمان پژوهشگاه منحل شده شاخص پژوه را خریداری کند.

آمادگی دانشگاه اصفهان برای خرید ساختمان پژوهشگاه شاخص پژوهبه گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ هوشنگ طالبی رئیس دانشگاه اصفهان اظهار کرد: تنها مسئله مشترک دانشگاه اصفهان با پژوهشگاه شاخص پژوه وجود فضای کالبدی و فیزیکی است که در داخل این دانشگاه وجود دارد اما مباحث قانونی و علمی این پژوهشگاه برعهده وزارت علوم است.

وی افزود: میان دانشگاه اصفهان و مسئولان این پژوهشگاه چندین جلسه برگزار و منجر به صورت جلسه ای شد و توافق کردیم در ازای ساختمانی که این پژوهشگاه در دانشگاه ساخته است، هزینه ساخت پرداخت و آنها دانشگاه را ترک کنند.

رئیس دانشگاه اصفهان تاکید کرد: متاسفانه در این زمینه کارشکنی هایی صورت گرفته و علی رغم اینکه تمامی کارها انجام و ساختمان توسط کارشناسان دادگستری ارزیابی شده و ما نیز آمادگی پرداخت پول را به صورت یکجا داریم اما در این زمینه مسئولان پژوهشگاه کارشکنی می کنند.

طالبی اظهار کرد: اکثریت و قریب به یقین اعضای هیات علمی و کارکنان مخالف ماندن این پژوهشگاه در دانشگاه اصفهان هستند چرا که یک موسسه خصوصی که کیفیت لازم را ندارد اکنون از برند و اسم این دانشگاه استفاده می کند.

وی تاکید کرد: این روند برخلاف منافع آکادمیک و صنفی اعضای هیات علمی دانشگاه است.

رئیس دانشگاه اصفهان افزود: باتوجه به اینکه این موسسه خصوصی از نام و اعتبار این دانشگاه خرج کرده است بنابراین وجود این موسسه در محیط دانشگاه اصفهان کاملا اشتباه است.

طالبی بیان کرد: ما مخالف فعالیت موسسات خصوصی نیستیم و از آنها حمایت می کنیم اما نباید این موسسات از نام و اعتبار این دانشگاه استفاده کنند.

وی گفت: وزارت علوم و شورای گسترش مرجع رسیدگی به فعالیت پژوهشگاه شاخص پژوه هستند و با نظر این نهادها فعالیت این موسسه لغو و مجوز آن منحل شد.

رئیس دانشگاه اصفهان اظهار کرد: باوجود آنکه موضوع انحلال این موسسه مطرح شده است اما به صورت غیر رسمی شنیده ایم که هنوز این موسسه در حال فعالیت است.

طالبی گفت: تعیین تکلیف وضعیت دانشجویان موسسه دانش پژوه با وزارت علوم است و این وزراتخانه نیز اطلاعیه هایی در این زمینه صادر کرده است.

وی عنوان کرد: این موسسه دو دسته دانشجو دارد یک دسته دانشجویانی هستند که از طریق قانونی پذیرش شده اند و دسته دوم دانشجویانی را شامل می شود که ورود آنها به عرصه آموزش عالی غیر قانونی بوده است.

رئیس دانشگاه اصفهان گفت: حدودا یک چهارم دانشجویان این موسسه به صورت قانونی پذیرفته شده اند.

انتهای پیام/

اطلاعیه وزارت علوم در خصوص پژوهشگاه (منحله) شاخص پژوه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار