سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان؛

پرداخت بیش از ۷ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال در کرمان

۵۵۴ شغل با اعتبار هفت میلیارد و ۸۶ میلیون تومان در سه ماهه نخست امسال از محل منابع کمیته امداد و منابع قرض الحسنه بانک‌ها در استان کرمان ایجاد شده است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ،غلامرضا خواجه، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان کرمان با بیان اینکه توانمندسازی مددجویان مهم ترین اولویت کمیته امداد است، گفت: استعداد سنجی، برگزاری دوره های آموزشی فنی و حرفه ای، پرداخت تسهیلات اشتغال و نظارت بر طرح های اشتغال ایجاد شده از جمله اقداماتی است که در جهت توانمندسازی مددجویان انجام می شود.
وی به پرداخت تسهیلات اشتغال در استان طی امسال اشاره کرد وافزود: ۵۵۴ شغل با اعتبار هفت میلیارد و ۸۶ میلیون تومان در سه ماهه نخست امسال از محل منابع کمیته امداد و منابع قرض الحسنه بانک ها به مددجویان و نیازمندان استان کرمان پرداخت شده است.
خواجه برگزاری دوره های آموزشی و مهارتی را نخستین و موثرترین گام در مسیر توانمندی مددجویان تحت حمایت عنوان و تصریح کرد: ۶۶۵ نفر ازمددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان در سه ماهه نخست امسال با اعتبار بیش از ۶۷ میلیون تومان از آموزش های فنی و مهارتی بهره مند شدند.
وی همچنین از اشتغال به کار ۱۳۰ نفر از مددجویان استان از طریق مراکز کاریابی و تعامل با کارفرما در سه ماهه نخست امسال خبر داد و گفت: کارفرمایانی که از مددجویان تحت حمایت و فرزندان آنان را به کار بگیرند در سال اول از پرداخت ۱۰۰ درصدی پرداخت حق بیمه و در سال دوم از پرداخت ۵۰ درصدی حق بیمه معاف خواهند شد.
خواجه با بیان اینکه کمیته امداد استان طی پارسال با جذب ۱۰۴ درصدی اعتبارات اشتغال زایی، رتبه برتر استانی را در این زمینه کسب کرده است، تصریح کرد: امسال بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار از محل منابع بانکی و ۶۱ میلیارد تومان اعتبار از محل منابع داخلی کمیته امداد برای توسعه اشتغال و خودکفایی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان اختصاص یافته است.
وی از افزایش سه برابری اعتبارات اشتغالزایی کمیته امداد استان کرمان در طی امسال نسبت به پارسال خبر داد و تاکید کرد: کمیته امداد به منظور مشاوره های شغلی و بازاریابی فروش محصولات تولیدی نیز به خانواده های تحت حمایت، کمک های خوبی ارائه می کند.
وی با اشاره به اینکه پارسال چهار هزار و ۵۳۶ فقره وام اشتغال توسط این نهاد در استان پرداخت شده است، گفت: برای اجرای این تعداد شغل در مجموع ۵۹ میلیارد تومان تسهیلات خود اشتغالی پرداخت شده است.
انتهای پیام/ی

پرداخت بیش از ۷ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال در کرمان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.