سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همدان؛

اساس پیشرفت جوامع، توجه به فرهنگ است

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس گفت: اساس پیشرفت جوامع، توجه به فرهنگ است و با توجه به مسائل فرهنگی می توان بر مشکلات دیگر فائق آمد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ محمد علی ‍‍‍‍ پورمختار در کمیته برنامه ریزی شهرستان بهار گفت: تلاش مسئولین شهرستانی در جهت حداکثر کردن بودجه مورد نظر دستگاههای اجرایی است ولی به دلیل محدودیت منابع نمی توان همه نیازها را برطرف ساخت و باید اولویت ها مدنظر قرار گیرد.

پورمختار اضافه کرد: اعتبارات باید بر اساس نیاز و ضرورتها و شاخصهای تعیین شده، بازنگری شود زیرا در برخی مناطق شهرستان برخی شاخص ها و سرانه صفر و در قسمتی وضعیت بهتر است و در مجموع شهرستان جزء شهرستان های رشد یافته در شاخص به خصوص محسوب می شود.

وی افزود: باید بودجه ها در موضوع مشخص به چند دستگاه در وزارتخانه های مختلف با اهداف مشترک اختصاص یابد زیرا با اعتبارات خرد در وزارتخانه های مختلف نمی توان آثار عملی و قابل ملاحظه ای مشاهده کرد و باید اولویت ها به موضوعات و نیازها و مطالبات مردم و تحقق شعار سال اختصاص یابد. وی اظهار داشت: در هفته قبل در مجلس اختصاص ۱/۵ میلیارد دلار از صندوق توسعه روستایی برای اشتغال مصوب شد که نقطه امیدی در این حیطه محسوب می شود.

وی با تاکید بر مسائل فرهنگی، تصریح کرد: اساس پیشرفت جوامع، توجه به فرهنگ است و با توجه به مسائل فرهنگی می توان بر مشکلات دیگر فائق آمد.

وی به معضل عمده در حوزه اشتغالزایی اشاره کرد و گفت: همه متقاضیان بیکار درخواست اشتغال در دستگاههای اجرایی دولتی را دارند و کسی به سمت اشتغال مولد پیش نمی رود که با وجود هزینه بر بودن باید آموزشهای لازم داده شود تا پاسخگوی سیل نیاز متقاضیان باشیم.

 انتهای پیام/ خ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.