سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

اردوگاه‌ها میادین اصلی تعلیم و تربیت غیررسمی هستند

معاون پرورشی آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: کلاس اصلی یادگیری در اردوها برگزار می‌شود و آنجاست که دانش‌آموز با طبیعت می‌تواند طبیعت خدادادی خود را شکل دهد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمدجواد احمدی  صبح امروز در دومین دوره آموزشی، مهارتی مدیران اردوگاه‌های دانش‌آموزی کشور اظهار کرد: در بحث آموزش آنچه اجرا می‌شود که در کلان بین‌المللی تربیت مطرح است.

وی افزود: آموزش رسمی و غیررسمی دو نوع آموزش موجود در آموزش و پرورش است، آنچه که صاحب نظران در بحث آموزش مطرح می‌کنند، بحث آموزش غیررسمی است چرا که آموزش رسمی 30 درصد و غیررسمی 70 درصد در یادگیری تأثیرگذار است.

معاون پرورشی آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: در بحث فراگیری و شکل‌دهی شخصیت رفتاری، فردی و روانی فرد یکی از محوری‌ترین کارهایی که در میدان تعلیم و تربیت انجام می‌شود، بحث اردوها است که اردوگاه‌ها مسؤول انجام این فعالیت مهم است.

وی با بیان اینکه اردوگاه‌های میدان اصلی، تعلیم و تربیت هستند، تأکید کرد: مورد اعتمادترین شخصیت‌های جامعه از نظر نظرسنجی‌ها معلم‌ها هستند، کلاس اصلی یادگیری در اردوها برگزار می‌شود و آنجاست که دانش‌آموز با طبیعت می‌تواند طبیعت خدادادی خود را شکل دهد.

احمدی با بیان اینکه تمامی صاحب نظران در طول تاریخ خلقت بشر، معتقدند مناسب‌ترین شیوه تعلیم و تربیت، شیوه الگویی است، ادامه داد: یکی از طبیعت‌ها اردوگاه‌های ماست، نکند به دلیل مشکلات و معضلات از اردوها غافل شویم که کلاس اصلی آموزش و پرورش هستند.

وی با بیان اینکه تعاون و همدلی باید در اردوها شکل گیرد، عنوان کرد: امیدواریم در دومین دوره آموزشی، مهارتی مدیران اردوگاه‌های دانش‌آموزی کشور تمام مسؤولان اردوگاه‌ها به اهمیت این مهم بیش از پیش آگاه شوند.

معاون پرورشی آموزش و پرورش استان اصفهان خاطرنشان کرد: نامزدهای انتخاباتی در طول تبلیغات خود به راه انداختن فضای گردشگری اشاره می‌کردند، توریست‌های داخلی و خارجی بسترشان از مدرسه آغاز می‌شوند چرا که رونق توریست داخلی باید از همین درون مدرسه‌ها به وسیله اردوگاه‌ها اتفاق افتد.

وی بیان کرد: هم‌چنین این نامزدها در تبلیغات خود به آسیب‌های اجتماعی اشاره کردند چرا که یک معضل مهم است، باید توجه داشته باشیم که اگر یک طرف سکه آسیب‌های اجتماعی باشند باید در آن طرف سکه شادی‌ها و نشاط مردم افزایش پیدا کند که یکی از دانشگاه‌های آن بحث رونق دادن به اردو و اردوگاه‌ها است.

احمدی در پایان ابراز کرد: رفع تنگناهای مالی، ساختار نیروهای انسانی و قوانین اجرایی اردوگاه‌های دانش‌آموزی کشور از نیازهای ضروری است که باید به آن‌ها پرداخته شود.

 

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.