مدیر امور اجتماعی و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان گفت: در شهر اصفهان حدوداً 1100 مسجد و مسجد حسینیه وجود دارد که در تمامی آن‌ها نمازهای یومیه اقامه می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مسعود مهدویان فر  اظهار داشت: در شهر اصفهان حدوداً 1100 مسجد و مسجد حسینیه وجود دارد که در تمامی آن‌ها نمازهای یومیه اقامه می‌شود.

وی افزود: شهرداری اصفهان در سال‌های اخیر به‌واسطه کمیته‌ای تحت عنوان کمیته مساعدت به توسعه، تعمیر و تجهیز مساجدت مساعدت‌های مالی قابل توجهی را در اختیار هیأت امنای مساجد سطح شهر قرار داده تا به این واسطه روند تعمیر و یا تکمیل مساجد بی‌وقفه ادامه پیدا کند.

مدیر امور اجتماعی و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان با بیان اینکه موضوع ایمنی مساجد در برابر سوانح و آتش‌سوزی از اولویت‌های اصلی شهرداری اصفهان در سال جاری خواهد بود گفت: در چند سال اخیر اهداء مساعدت‌های مالی و تأمین زیرساخت‌های اساسی برای مساجد شهر اصفهان از اهداف اصلی کمیته مساعدت به امور مساجد شهرداری اصفهان بوده است.

وی ادامه داد: در سال گذشته بیش از 400 مسجد در شهر اصفهان به منظور ساخت، تکمیل یا تعمیر بنای خود از شهرداری اصفهان کمک‌های مالی دریافت کرده و در سال 96 نیز این روند با اختصاص 100 میلیارد ریال اعتبار ادامه خواهد داشت.

مهدویان فر تصریح کرد: از اولویت‌های اصلی کمیته مساعدت در سال 96 توجه به موضوع ایمن‌سازی و تجهیز مساجد به ملزومات ایمن‌سازی خواهد بود و در همین راستا طی قراردادی ما بین شهرداری اصفهان و شرکت بیمه‌گذار تمامی مساجد در شهر اصفهان تا سقف دو میلیارد و پانصد میلیون ریال تحت پوشش بیمه سوانح و آتش‌سوزی قرار خواهند گرفت.

وی آموزش اعضاء هیأت امنای مساجد و تجهیز مساجد به وسایل ایمنی را از دیگر اقدامات شهرداری اصفهان دانسته و خاطر نشان کرد: علاوه بر پوشش بیمه‌ای برای تمامی مساجد، طی هماهنگی‌های صورت گرفته با سازمان آتش‌نشانی اعضاء هیأت امنای مساجد از طریق گذراندن دوره آموزشی دو ساعته با حداقل‌های موارد ایمن‌سازی آشنایی پیدا کرده و همچنین تجهیزات ایمن‌سازی نظیر کپسول آتش‌نشانی و شلنگ اطفاء حریق نیز در اختیار مساجد شهر اصفهان قرار خواهند گرفت.

مدیر امور اجتماعی و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان در پایان عنوان کرد: هیأت امنای تمامی مساجد در سطح شهر از طریق مراجعه به معاونت‌های فرهنگی اجتماعی مناطق و تکمیل مدارک مورد نیاز قادر خواهند بود از خدمات ایمن‌سازی بهره‌مند گردند.

 
 
 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.