مدیر مجموعه فرهنگی، تاریخی و مذهبی تخت فولاد از آغاز ثبت نام نخستین دوره تربیت راهنمای گردشگری تخت فولاد و هجدهمین دوره تخت فولادشناسی خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سید علی معرک‌نژاد با بیان اینکه تخت فولاد گنجینه گردشگری اصفهان است، اظهار کرد: این مجموعه به عنوان یکی از محورهای مهم گردشگری شناخته می‌شود و از لحاظ فرهنگی، هنری و مذهبی یکی از مکان‌های مهم گردشگری است که ظرفیت بالایی در جذب گردشگر دارد.

وی با تأکید بر اینکه تخت فولاد یک ظرفیت و پتانسیل ویژه و مهم گردشگری در سطح ملی و بین‌المللی است، افزود: معرفی هرچه بهتر و بیشتر تخت فولاد در گرو تقویت زیرساخت‌هاست و یکی از اقدامات پیشرو در راستای تقویت زیرساخت‌ها، تربیت راهنمای گردشگری تخت فولاد است.

مدیر مجموعه فرهنگی، تاریخی و مذهبی تخت فولاد برگزاری دوره آموزشی تربیت راهنمای گردشگری را ضروری دانست و گفت: در سال گذشته بیش از 11 هزار نفر از  شهروندان به صورت برنامه‌ریزی شده و با استفاده از تسهیلات و خدمات ارائه شده از مجموعه تخت فولاد بازدید کردند و در ایام نوروز نیز مجموعه تخت فولاد مورد توجه مسافران قرار گرفته و با استقبال بی‌نظیر آنان روبرو می‌شود که نشان‌دهنده پتانسیل بالای این مجموعه در جذب گردشگران داخلی و خارجی است و تربیت نیروی متخصص با هدف بهره‌گیری از توان علمی این افراد و در طول سال به ویژه ایام نوروز انجام می‌گیرد.

معرک‌نژاد در مورد این دوره آموزشی و شرایط آن بیان داشت: این دوره آموزشی در سه سطح عمومی، تخصصی و مهارت‌افزایی و با حضور اساتید مجرب کشوری برگزار می‌شود و افراد متقاضی با حداقل سن 22 سال و حداکثر 50 سال و در دوره عمومی با حداقل تحصیلات دیپلم و یا سطح یک حوزوی می‌توانند در این دوره آموزشی ثبت‌نام کنند و در پایان سه سطح به افراد برگزیده، کارت راهنمای گردشگر داده می‌شود و در طول سال از توان آن‌ها استفاده خواهد شد.

وی با اشاره به روزهای برگزاری دوره عمومی مطرح کرد: این دوره به مدت چهار هفته در روزهای پنجشنبه از ساعت 16 تا 20 و روزهای جمعه از ساعت 8 صبح تا 12 ظهر برگزار می‌شود.

طبق این گزارش دوره عمومی از 15 تیرماه آغاز می‌شود و آخرین مهلت ثبت نام 8 تیرماه است و علاقه‌مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر از ساعت 9 صبح تا 16 با شماره تلفن 36636673 تماس حاصل کرده و یا به خیابان شیخ مفید، گالری فدک جهت ثبت نام مراجعه کنند.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار