سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان؛

کسب رتبه اول کشور در تثبیت مالکیت اراضی

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان گفت: اداره‌کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان رتبه اول کشور را در دو سال گذشته در تثبیت مالکیت اراضی کسب کرده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ، طالبی‌زاده گفت: از مجموع 17 میلیون و 704 هزار هکتار اراضی دولتی در استان کرمان 14 میلیون و 700 هزار هکتار را جانمایی کرده‌ایم که یک میلیون و 700 هزار هکتار مربوط به سال قبل است.
وی افزود: 8 میلیون و 110 هزار هکتار از اراضی پس از جانمایی تثبیت مالکیت شده که حدود یک سوم تثبیت مالکیت اراضی دولت در کشور در استان کرمان صورت گرفته است.
وی با بیان اینکه اداره‌کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان رتبه اول کشور را در دو سال گذشته در تثبیت مالکیت اراضی کسب کرده است، تصریح کرد: در پلاک‌گذاری قطعات منابع طبیعی در سال 95 یک میلیون و 266 هزار و 342 قطعه پلاک‌گذاری شده و رتبه اول کشور را به دست آوردیم.
وی با اشاره به رتبه اول کشوری این اداره‌کل در تبدیل اسناد مالکیت دفترچه‌ای به کاداستر، گفت: 2 میلیون و 380 هزار هکتار اسناد اراضی را تبدیل کرده‌ایم که تکلیف ما در سال گذشته 400 هزار هکتار بود.
وی با اشاره به این‌که 86 هزار و 898 سند کاداستر در سال گذشته در استان صادر شده است، افزود: عملکرد ثبت اسناد استان کرمان در جانمایی و تثبیت مالکیت بستر و حریم رودخانه‌ها 9249 هکتار بوده است.
وی تصریح کرد: کمتر از سه سال از اجرای قانون کاداستر مانده و متأسفانه ضمانت اجرای قوانین در کشور در نظر گرفته نمی‌شود و یکی از مشکلات سازمان ثبت، بودجه تهیه نقشه به‌منظور اجرای قانون حدنگار و کاداستر است.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان متذکر شد: مردم برای تبدیل اسناد دفترچه‌ای خود به کاداستر اقدام کنند، چون پس از اتمام زمان اجرای طرح، برای استفاده از اسناد خود دچار مشکل می‌شوند.
وی خاطرنشان کرد: هرچه بتوانیم در تثبیت مالکیت اراضی دولتی و مردم گام برداریم، به رونق اقتصادی در استان کمک می‌کند و هر سرمایه‌گذاری که بخواهد سرمایه‌گذاری کند، باید زمین دریافت کند که اگر سند مالکیت نداشته باشد، سرمایه‌گذار نمی‌پذیرد.
طالبی‌زاده گفت: 220 دفترخانه اسناد رسمی، 122 دفترخانه ثبت ازدواج و 22 دفترخانه طلاق در استان داریم که به‌عنوان پیشخوان سازمان ثبت روزانه اسناد متعددی را تنظیم می‌کنند که برای جلوگیری از جرائم و تخلفاتی مانند جعل و ... اقدام خوبی شده که حذف دست‌نویسی در دفاتر بود و اکنون همه کارها به‌صورت الکترونیکی انجام می‌شود.
وی با اشاره به بازرسی‌ها در راستای سالم‌سازی فعالیت‌ها و جلوگیری از تخلفات در دفاتر اسناد رسمی افزود: مجموع تخلفاتی که در دادگاه انتظامی سردفتران استان در سال گذشته رسیدگی شده 99 مورد بوده که از این تعداد 35 مورد با جریمه نقدی، 29 مورد توبیخ کتبی، 24 مورد انفصال موقت و 4 مورد سلب صلاحیت داشته‌ایم و خوشبختانه بازرسی‌ها در کاهش تخلفات تاثیر خوبی داشته است.
وی گفت: بخش اجرای اسناد رسمی کرمان از سال 95 به‌صورت اداره با چارت مشخص ادامه فعالیت می‌دهد که باعث وصول بخش زیادی از معوقات بانکی شده و در مجموع بیش از 62 میلیارد و 520 میلیون تومان وصولی معوقات در سال گذشته در استان را داشته است.
وی با اشاره به این‌که آمار پرونده‌ها در اداره اجرای اسناد در سطح استان 2472 مورد در سال 95 بوده است، اظهار کرد: در قانون برنامه ششم توسعه تصویب شد مطالبه مهریه نیز ابتدا باید در ادارات اجرای سازمان ثبت مطرح و دنبال شود.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان گفت: پارسال هزار و259 شرکت تجاری و موسسه غیرتجاری در استان ثبت شده و 141 شرکت منحل شده به ثبت رسیده است.
وی با بیان اینکه نزدیک به 37 هزار شرکت و موسسه ثبت شده از ابتدای ثبت شرکت‌ها تاکنون در استان داشته‌ایم، تصریح کرد: در سال 94 مجموع ازدواج‌های ثبت شده استان کرمان 26 هزار و 411 مورد و سال قبل 25 هزار و 483 مورد بوده که سه درصد کاهش را نشان می‌دهد.
وی گفت: آمار طلاق در استان در سال 94 تعداد 5 هزار و318 مورد و سال گذشته 5 هزار و672 مورد بوده که 6.6 درصد افزایش را نشان می‌دهد.
طالبی‌زاده تصریح کرد: بیشترین آمار ازدواج را در شهرستان کهنوج با 3هزار و405 ازدواج و بیشترین طلاق را در کرمان با هزار و625 واقعه داشته‌ایم.
وی افزود: سرانه طلاق به ازای هر 10 هزار نفر جمعیت در کشور 19 نفر و در استان کرمان 24 نفر و سرانه ازدواج به ازای هر 10 هزار نفر جمعیت در کشور 83 نفر و در استان کرمان 106 نفر است.
انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.