سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعلام آخرین وضعیت شیوع بیماری تب کریمه کنگو

انجام عملیات سمپاشی 175 هزار دام سبک و سنگین در غرب مازندران

سمپاشی اماکن دامی و مبارزه با انگل های خارجی بدن 175 هزار دام سبک و سنگین توسط گروههای عملیاتی دامپزشکی مازندران در حال انجام است.

سیدحسین رضوانی مدیرکل دامپزشکی مازندران در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت:در پی اظهارات دانشگاه علوم پزشکی مازندران مبنی بر ابتلا دو نفر به بیماری تب کریمه کنگو، این اداره کل با خرید سموم و مواد ضد عفونی کننده و تشکیل گروههای عملیاتی دامپزشکی، اقدام به سمپاشی بدن 35 هزار راس دام سنگین ، 140 هزار راس دام سبک و 330هزار مترمربع جایگاه دام کرده است.

وی این اقدام را در راستای مبارزه با فعالیت کنه در شروع فصل گرما اعلام کرد و افزود:از هر یک شهرهای ساری ،جویبار ،قائمشهر ،سوادکوه ،بابل ،آمل ،بابلسر ، محمودآباد و نور 2 اکیپ 2 نفر از دامپزشکان این اداره کل به شهرهای نوشهر ،کجور اعزام شدند.

مدیرکل دامپزشکی مازندران گفت:برای از بین بردن بیماری تب کریمه کنگو درکلاردشت نیز گروههای عملیاتی دامپزشکی شهرهای نوشهر ،چالوس ،عباس آباد و رامسر به منطقه اعزام شدند تا به دامداران در مبارزه با عوامل انتقال دهنده این بیماری کمک کنند.

رضوانی درباره آخرین وضعیت بیماری تب کریمه کنگو در مازندران افزود: دو مورد بیمار مبتلا به تب کریمه کنگو در مازندران شناسایی شده که وضعیت بیماران رو به بهبودی است.

وی درباره مثبت بودن بیمار مبتلا به تب کریمه کنگو در شهرستان رامسر، گفت: این بیمار دامدار گیلانی بوده که مورد مثبت اعلام شده در بیمارستان رامسر بستری شده و مربوط به مازندران نیست .

مدیرکل دامپزشکی مازندران از روستائیان درخواست کرد از کشتار دام در خارج کشتارگاه خودداری کرده و در صورت مشاهده کنه روی بدن دام با دست آن را له نکرده و نیز حداقل دو هفته بعد از سمپاشی بدن دام یا عبور از حمام ضد کنه، دام به کشتارگاه منتقل شود.

انتهای پیام/آ

 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.