با سم پاشی تمامی دامداری ها، بيماری تب كريمه كنگو در نوشهر مهار شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری  ؛ حسن پورمقدم مدير جهاد كشاورزی نوشهر با اشاره به بازديدها و پيگيری‌های مستمر، برگزاری نشست‌های توجيهی برای اعضای شورای اسلامی و دهياران روستاهای بخش كجور شهرستان نوشهر برای پيشگيری از بيماری تب كريمه كنگو گفت: 14 اكيپ سمپاشی با تمامی امكانات در قالب كارشناسان مرتبط با سركشی به نقاط مختلف بخش كجور، تمامی دامداری ها را سم پاشی و ضدعفونی کرده و بيماری مهار شده است.

وی با بيان اينكه ضدعفونی دامداری ها و كمك به دامپزشكی از وظايف و در اولويت كار اين مديريت قرار دارد، افزود: ريشه كن كردن اين بيماری، مستلزم كمك همه دستگاه ها و نگاه ويژه مسؤولين و دامداران است.

مدير جهاد كشاورزی نوشهر گفت: ريشه كنی كامل اين بيماری و كنه ناقل ويروس تب كريمه كنگو نيازمند همكاری تمام اقشار بويژه دامداران است.

حسن پورمقدم افزود: شروع ناگهانی اين بيماری با علائم تب بيشتر از 38 درجه، سردرد شديد، درد عضلانی، تب، لرز، درد عضلانی (بخصوص در پشت و پاها)، گيجی، درد و سفتی گردن، درد چشم، حالت تهوع و استفراغ، خونريزی بينی و لثه و دستگاه گوارش، خون ريزی زير جلد پوست و وجود خون در مدفوع و ادرار همراه است.

وی گفت: انتقال تب كريمه كنگو توسط كنه تنها به واسطه دام نیست و امكان وجود كنه در علوفه و انتقال به انسان نيز وجود دارد.

انتهای پیام/آ


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.