سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیراز؛

زیر پوشش قرار دادن مراکز انتقال خون در فارس و شمال هرمزگان

مرکز انتقال خون لارستان، جنوب فارس و شمال هرمزگان را زیر پوشش دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ محمدرضا خرم‌بخت مسئول سازمان انتقال خون لارستان گفت: این مرکز منطقه جنوب فارس و شمال هرمزگان را که شامل 6بیمارستان و3 مرکز تالاسمی است، زیرپوشش دارد.
 
وی با بیان اینکه پارسال 15 هزار نفر با مراجعه مراکز انتقال خون این شهرستان اقدام به اهداء خون کرده‌اند، که از این تعداد 95 درصد مرد و 5 درصد زن بوده است، افزود: بیشترین مقدار اهداء خون مربوط به گروه خونی اُ مثبت با 38 درصد و کمترین گروه خونی نیز مربوط به گروه خونی آ ب منفی بوده است.
 
خرم‌بخت با اشاره به اینکه در تحقیقات مجامع جهانی اهداء خون باعث جلوگیری از برخی سرطان‌ ها و افزایش شادابی در فردخون دهنده است، افزود:اهداء خون باعث تنظیم غلظت خون شده، و با خون‌دهی سیستم ایمنی بدن فرد مورد آزمایش‌ های گران قیمتی از جمله ایدز قرار گرفته و اگر فرد مشکوک به بیماری باشد به صورت خصوصی به او پیام داده می‌شود.
 
مسئول سازمان انتقال خون لارستان تصریح کرد: این مرکز منطقه جنوب فارس و شمال هرمزگان را که شامل 6 بیمارستان و 3 مرکز تالاسمی است، زیرپوشش دارد، ودر برخی مراکز خون‌گیری انجام که برای آزمایشات و تولید فرآورده های خونی‌ به لار ارسال و سپس به مراکز نیازمندخون ارسال می‌شود.
 
خرم‌بخت ادامه داد: در ماه رمضان کار خون‌گیری از بعد از افطار تا ساعت 24 بامداد ادامه دارد، و علاوه بر پایگاه انتقال خون شهر جدید،در پایگاه شهرقدیم نیز در نوبت صبح خون‌گیری انجام می‌شود.
 
وی درباره شرایط اولیه برای فردی که تقاضای خون‌دهی دارند، اضافه کرد: افراد باید دارای 18 سال سن و حداقل 60 کیلو وزن باشند و افراد تا سن 60 سال می توانند خون اهداء کنند.
 
مسئول سازمان انتقال خون لارستان اظهار کرد: زمان استفاده از پلاکت خون بین 3 تا 5 روز، گلبول قرمز بر اساس شرایط نگهداری تا 40 روز و پلاسمای خون نیز به دلیل شرایط خاص سن تا 7 سال امکان نگهداری را دارد.
انتهای پیام/س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.