مردم شیراز در نخستین شب قدر 70 هزار سی سی خون اهدا کردند .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ محمدحسین کریمی مدیر کل انتقال خون استان فارس اظهار کرد: در نخستین شب قدر بیش از 200 نفر از مردم شیراز برای اهدای خون به مراکز سازمان انتقال خون مراجعه کردند.  

 
وی تصریح کرد: از این تعداد مراجعه کننده،145  نفر دارای شرایط اهدای خون بودند که بیش از 70 هزار سی سی خون خود را به بیماران نیازمند اهدا کردند .  
 
مدیر کل انتقال خون فارس افزود: فارس به علت داشتن بیماران تالاسمی و انجام اعمال جراحی های پیوندی و بیماری های قلبی و عروقی، پر مصرف کننده ترین استان فرآورده های خونی در کشور است .  
 
کریمی با بیان این که احیاگران قدر می‌توانند در زمان برگزاری مراسم احیا، خون خود را به نیازمندان خون اهدا کنند، افزود: یک واحد سیار انتقال خون در شب‌های قدر از ساعت 19 و 30 دقیقه تا ۱ بامداد در جوار حرم شاهچراغ (ع) کار خونگیری را انجام می‌دهد.
وی تصریح کرد: ساعات کار مراکز انتقال خون ماه رمضان در استان فارس از ۱۲ ساعت به ۱۵ ساعت افزایش یافته است و اهداکنندگان خون می‌توانند همه روزه از ساعت ۸ تا ۲۳ با مراجعه به این مراکز در این امر خیر و خداپسندانه سهیم شوند.  
 
مدیر کل انتقال خون فارس اضافه کرد: از جمله گروه های خونی  مورد نیاز در استان او منفی، آ. بی مثبت و همچنین آ. بی منفی است.

انتهای پیام/ن



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.