سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اوایل تیرماه؛

اجرای طرح‌های ابلاغی وزارت کار و رفاه اجتماعی در خوزستان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان از اجرای طرح‌های ابلاغی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از اوایل تیرماه در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ سید نور محمدپور، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان درباره طرح‌های ابلاغی از سوی وزارت کار با اعلام این خبر گفت: طرح مهارت آموزی در محیط واقعی شامل سنین 15 تا 22 سال است و هر شخصی که مایل هست پس از ثبت‌نام در سامانه می‌تواند در این دوره‌ها شرکت کند.

وی با بیان اینکه دوره مهارت آموزی در محیط واقعی به مدت 1 سال است، اظهار کرد: افراد شرکت‌کننده در دوره‌ مهارت آموزی در محیط واقعی از بیمه مدنی ناشی از حوادث کار معاف هستند.

محمدپور با بیان اینکه دومین طرح وزارت کار، کارورزی است، بیان داشت: طرح کارورزی برای دانش‌آموختگان است که در حقیقت در این طرح افرادی که تحصیلات دانشگاهی دارند پس از ثبت‌نام در سامانه به کارگاه‌ها معرفی می‌شوند و مهارت‌های لازم را می‌گذرانند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان تصریح کرد: افراد در خلال دوره کارورزی دانش‌آموختگان مشمول بیمه مسئولیت مدنی ناشی از حوادث کار و یک سوم حداقل حقوق می‌شوند؛ حقوق هر دو ماه یک بار پرداخت می‌شود.

وی اذعان داشت: طرح‌های ابلاغی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اوایل تیرماه امسال در سراسر کشور اجرایی می‌شوند و امیدواریم در خوزستان نیز همزمان با سراسر کشور طرح‌ها اجرا شوند تا استان خوزستان یکی از استان‌های پیشرو در اجرای طرح‌ها باشد.

سید نور محمدپور خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه اکثر کارجویان فاقد مهارت لازم هستند با شرکت در این دوره‌ها می‌توانند مهارت لازم را کسب کنند و سبب ارتقا کیفیت و کمیت تولید در کارگاه‌ها شوند همچنین شاهد رونق اقتصاد باشیم.

وی با اشاره به طرح سوم وزارت کار اظهار داشت: پس از اتمام دوره کارورزی دانش‌آموختگان طرح سوم  که مشوق‌های بیمه‌ای است، اجرا می‌شود. دانش‌آموختگان پس از گذراندن کارورزی در صورتی که کارگاه‌ها مایل به جذب این دانش‌آموختگان باشند به مدت 2 سال از مشوق سهم کارفرما برخوردار هستند.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.