مدیرکل فنی و حرفه ای استان یزد از آغاز دو طرح اشتغالزایی فنی و حرفه ای برای جوانان در استان یزد خبر داد.

علی آقاافضلی مدیرکل فنی و حرفه ای استان یزد درگفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ گفت: مهارت آموزی در محیط کار واقعی و طرح کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی از جمله این طرح ها است.

 آقاافضلی افزود: طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی برای افراد بالای 15سال اجرا می  شود که این افراد می توانند با مراجعه به واحدهای صنفی و صنعتی که مورد تائید سازمان فنی و حرفه ای هستند زیر پوشش آموزش های فنی و حرفه ای قرار گیرند.

وی بیان داشت : این افراد در نهایت در امتحانات فنی و حرفه ای شرکت می کنند و پس از اخذ گواهینامه مستقیم وارد بازار کار می شوند.

آقا افضلی در مورد طرح کاروزری دانش آموختگان دانشگاهی گفت: به منظور ایجاد اشتغال برای فارغ التحصیلان دانشگاهی بیکار اجرا می شود که این افراد می توانند.

مدیرکل فنی و حرفه ای استان یزد افزود: این افراد هم می توانند با مراجعه با واحدهای صنفی و صنعتی آموزشهای لازم را فرا بگیرند.

وی تصریح کرد: در طرح کاروزی دولت معادل یک سوم پایه حقوق اداره کار را به افراد کارورز حقوق پرداخت می کند و مابقی هم توسط کارفرما پرداخت می شود.

آقاافضلی خاطر نشان کرد: افراد در این مدت زیر پوشش بیمه مسئولیت مدنی هستند و بعد از فراگیری آموزش های فنی و حرفه ای در امتحانات فنی و حرفه ای شرکت می کنند و با اخذ مدرک می توانند کارآفرینی کنند یا در واحدهای صنفی و صنعتی به کار مشغول شوند.

انتهای پیام/ ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.