کارآموزان آموزش فنی و حرفه‌ ای استان بوشهر در محیط کار واقعی آموزش می‌بینند

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر گفت: در اجرای طرح‌ های مهارت‌ آموزی کارآموزان آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر در محیط کار واقعی آموزش می‌بینند.

کارآموزان آموزش فنی و حرفه‌ ای استان بوشهر در محیط کار واقعی آموزش می‌بینندبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالرسول کازرونی صبح امروز در نشست شورای اداری آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر با اشاره به اینکه کلید اشتغال در مهارت نهفته است اظهار داشت: اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی با مهارت‌افزایی پیوند ناگسستنی دارد که در این راستا حرفه‌های مختلف برای افزایش مهارت‌آموزی در این اداره کل تدوین و اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه مهارت‌آموزی در محیط کار واقعی اجراء می‌شود تصریح کرد: دو طرح مهارت‌آموزی در محیط کار واقعی و طرح کارورزی دانش‌آموختگان دانشگاهی از سوی دولت برای ایجاد اشتغال اجرا می‌شود.

کازرونی در راستای معرفی طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی و ضرورت آن بیان کرد: در گذشته تمرکز بر آموزش‌های مهارتی قبل از اشتغال و توسط دولت صورت می‌پذیرفت و در حال حاضر دولت و بخش خصوصی به کمک هم آموزش‌های مهارتی را اجرا و آموزش‌های متصل  تحت عنوان «مدرسه – مهارت» ‌مورد توجه قرار گرفته است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر تاکید کرد: در آینده باید دولت به عنوان تسهیل‌گر و بخش خصوصی به عنوان آموزش دهنده آموزش‌های مهارتی مبتنی بر نیاز با تنوع بخشی، مشاغل را در محیط کار واقعی اجرا کند.

وی با بیان اینکه برای ایجاد اشتغال، چند طرح از سوی دولت پیشنهاد شده است، افزود: دو طرحی که به ایجاد اشتغال کمک می‌کند و مقدمات اجرایی آن در استان آغاز شده است،‌ طرح مهارت‌آموزی در محیط کار واقعی و طرح کارورزی دانش‌آموختگان دانشگاهی است.

کازرونی با بیان  اینکه در طرح کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای به عنوان دستگاه همکار فعالیت می‌کند، افزود: در طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی متقاضی در کنار استاد کار  و در محیط کار واقعی دوره آموزشی مهارتی را به مدت حداقل طول استاندارد آموزشی و حداکثر یکسال سپری می‌کند و با محیط کسب و کار نیز آشنا و کسب تجربه می‌کند و ضمن خودباوری برای ورود به عرصه اشتغال و کارآفرینی آماده می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر  با اشاره به آموزش  کارآموزان  در محیط کار واقعی بیان کرد: 790 نفر از کارآموزان آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر در محیط کار واقعی آموزش می‌بینند.

وی با بیان اینکه این طرح، محدودیت جنسیتی ندارد، تصریح کرد: طرح مهارت‌آموزی در محیط کار واقعی، برای بانوان نیز تعریف شده و جزو مشاغل توزیعی، در سایر مشاغل‌ هیچ محدودیتی وجود ندارد.

انتهای پیام /پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.