سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خط روح الله/69

اکرمی: باید کوشید تا آرمان‌های امام (ره) را عملیاتی کنیم

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز گفت: مسئولان کشور ما هیچ گاه مهمانی‌های اشرافی برگزار نمی‌کنند و اگر جلسه‌ای تشکل می‌دهند این جلسه در مکان‌هایی برگزار می‌شود که مردم نیز از آن استفاده می‌کنند .

سید رضا اکرمی عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز در گفتگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پیرامون مسئله اشرافی‌گری برخی مسئولان اظهار داشت: مسئولان کشور ما هیچ گاه مهمانی‌های اشرافی برگزار نمی‌کنند و اگر جلسه‌ای تشکیل می‌دهند این جلسه در مکان‌هایی برگزار می‌شود که مردم نیز از آن استفاده می‌کنند به عنوان مثال وقتی رئیس جمهور مراسم افطاری ترتیب می‌دهد این ساختمان متعلق به دولت است و به شخص خاصی تعلق ندارد.

وی افزود: آرمان‌های امام راحل در دو دسته قرار می‌گیرند که یک آرمان‌های ایده‌ال و دیگری آرمان‌های امکان‌پذیر است. به عنوان مثال آرمان‌های ایده‌آل آن است که فقر و فاصله طبقاتی وجود نداشته باشد و برخی از سیری مریض نشوند و برخی از گرسنگی درمانده نگردند که این امر نه تنها در ایران بلکه در سراسر کشورهای دنیا عملی نشده است.

اکرمی بیان داشت: باید منطقی اندیشید آیا در این 38 سال به واسطه وقوع جنگ تحمیلی و بروز تحریم‌ها آیا می‌توانستیم به تمامی آرمان‌های انقلاب جامعه عمل بپوشانیم؟ لذا باید کوشید به آن مقداری برایمان مقدور است آرمان های امام (ره) را عملیاتی کنیم. البته به نظر بنده توانسته‌ایم به آرمان‌های معقول دست بیاییم.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز تصریح کرد: در حوزه سیاست خارجی مسئولان ما کوشیده‌اند که به شرایط آرمانی دست بیابند اما در وضعیتی که کشورهای عربی به منظور آنکه برجام تحقق پیدا نکند قیمت نفت را به یک سوم رسانده‌اند ایران چه می‌تواند بکند و یا اکنون که دونالد ترامپ در عربستان معاهدات چند صد میلیارد دلاری آیا مسئولان وزارت خارجه می‌توانند کاری کنند؟

وی اظهار داشت: ما زیر فشار چند جانبه قرار داریم از یک طرف غرب و از ناحیه دیگر ارتجاع منطقه وجود دارد و ما در سختی‌ها مقاومت‌ می‌کنیم و در عین حال توانسته‌ایم چهره آبرومند و مقتدر خود را حفظ کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در برنامه ششم توسعه تلاش بسیاری شده که به قشر محروم و مستضعف بیش از گذشته توجه شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.