سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل؛

پیش بینی تولید 200 هزار تن گندم در بیله سوار

فرماندار بیله سوار گفت: پیش بینی می شود 200 هزار تن گندم در بیله سوار مغان تولید شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، آرام حلیم در جلسه هماهنگی کارگروه کشاورزی افزود: خرید محصولات کشاورزی در قالب سیاست قیمت تضمینی از طریق بورس کالای ایران با ظرفیت کشاورزی و امکانات ذخیره سازی و تولید این شهرستان متناسب نیست.

وی اظهار داشت: ظرفیت پایین انبارها و سیلوهای شهرستان ، اعلام عدم حمل گندم توسط شرکت غله و همچنین واگذاری شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 7 به بخش خصوصی در قالب قیمت تضمینی بورس کالا عملاً باعث بلاتکلیفی در تصمیم گیری و برنامه ریزی ها در امر خرید خواهد شد.

فرماندار بیله سوار تصریح کرد: بیش از 40 درصد گندم استان اردبیل در شهرستان بیله سوار برداشت می شود و عدم حمل گندم از مراکز خرید در قالب سیاست قیمت تضمینی از طریق بورس کالای ایران باعث خواهد شد مراکز خرید در همان روزهای اول خرید به حداکثر ظرفیت ذخیره سازی برسد و این امر بلاتکلیفی کشاورزان هم در برداشت ، خرید و ایجاد صف های طولانی را برای کشاورزان به همراه خواهد داشت.

حلیم با انتقاد از سیاست های خرید محصولات کشاورزی در قالب بورس کالا که شامل استان اردبیل نیز است، گفت: عدم تایید انبار های بخش خصوصی شهرستان توسط بورس کالا برای خرید جو بدلیل ظرفیت پایین تر از پنج هزار تن که با استانداردهای بورس مطابقت نداشته و اعلام شرکت پشتیبانی امور دام استان مبنی بر تحویل جو به مراکز خرید در شهرستان های مورد تایید نیز باعث افزایش هزینه حمل و سردرگمی کشاورزان بیله سوار خواهد بود.

وی همچنین خواستار تعیین و تکلیف نحوه خرید محصول کلزا در این شهرستان شد و افزود: خرید محصولات جو و کلزا از 13 خرداد و گندم از 18 خرداد شروع خواهد شد.

انتهای پیام/ع



تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.