سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یزد؛

بخشی از معطلی سرمایه گذاران ناشی از پاسخ دیرهنگام به استعلام ها است

دستگاه های اجرایی کاهش زمان پاسخگویی به استعلام های مورد نیاز سرمایه گذاران را در دستور کار قرار دهند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ سیدمحمدرضا سیدحسینی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد با بیان طولانی بودن فرایند صدور مجوزهای سرمایه گذاری در استان از دستگاه های اجرایی خواست، کاهش زمان پاسخگویی به استعلام های مورد نیاز سرمایه گذاران را در دستور کار قرار دهند.

سیدحسینی افزود: جامعه با بحران های متعددی دست به گریبان است یکی از این موارد موانع موجود در دستگاه هاست که باعث می شود سرمایه گذار بعضا برای گرفتن یک مجوز تا یکسال در میان ادارات سرگردان باشد.

وی ادامه داد: بخشی از معطلی سرمایه گذاران ناشی از پاسخ دیرهنگام به استعلام هاست در حالی که به گفته وزرا می توان خیلی از موارد را با هماهنگی وزارتخانه ها حل کرد.

سیدحسینی با تاکید بر نگاه فرابخشی مدیران دستگاه ها افزود: از این پس در صورتی که پاسخگویی به استعلامی در یک دستگاه بیش از یک هفته طول بکشد به مفهوم تأیید تلقی می شود و ادامه مراحل کار از سایر دستگاه ها پیگیری خواهد شد.

وی ادامه داد: استان یزد با بحران رکود و مشکلات تامین آب مواجه است و از سویی باید بررسی شود چه تعداد از واحدهایی که در سال گذشته تسهیلات رونق تولید گرفته از رکود خارج شده اند و چه میزان اشتغال ایجاد شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد نیز در این نشست گفت: باید مشارکت 93 درصدی مردم استان را در تایید فعالیت های دولت و بقای مدیران استان را قدر بدانیم و برای پاسخ به اعتماد آنان تلاش مضاعف کنیم.

حمیدرضا نصیری زاده افزود: بهتر است به جای دادن یارانه به واحدها و سرمایه گذاران، زمان پاسخگویی به استعلام ها و مجوزها و مسیر تامین هزینه های آنها را هموار کرد .

وی تاکید کرد : در عین حال امسال به منظور رصد فعالیت ها و میزان پیشرفت دستگاه ها در طرح های پیشنهادی ، کمیته نظارت تشکیل شده تا مراحل اجرای قول ها بررسی شود.

در ادامه رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد با بیان اینکه قول ایجاد 950 هزار شغل نیازمند برنامه ریزی دقیق است، گفت: توزیع منابع بر اساس آمار درست و دقیق و نگاه فرابخشی مدیران دستگاه ها از دیگر ضرورت های ایجاد اشتغال است.

علی اکبر کلانتر افزود: به دلیل تعریف نشدن مشوق های لازم ، واحدهایی که اشتغال بالا ایجاد می کنند به جای تشویق، حق بیمه مساوی با واحدهای با اشتغال پایین پرداخت می کنند و این نوعی جریمه برای آنها محسوب می شود.

استان یزد با یک میلیون و 138هزار نفر جمعیت چهارمین استان صنعتی کشور محسوب می شود و ظرفیت های بالایی در زمینه صنایع کاشی و سرامیک ، انرژی خورشیدی ، معدن و میراث فرهنگی و گردشگری برای سرمایه گذاری دارد.

انتهای پیام/ ی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.