سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایلام خبر داد؛

کاهش 4 درصدی سزارین در ایلام

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: در 6 ماهه‌ی نخست امسال 4 درصد کاهش سزارین داشته‌ایم که هرچند ایده‌آل نیست، اما حرکت روبه جلویی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛قباد آبانگاه معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: یکی از برکات طرح تحول سلامت این است که همه بیمارستان‌های دولتی زایمان طبیعی را به صورت رایگان انجام‌ می‌دهند و خوشبختانه همه اتاق‌های زایمان بیمارستان‌های استان بهسازی و تجهیز شده و در محیطی شکیل پذیرای مادران باردار است.

وی اظهار کرد: در بخش خصوصی این خدمت با کمترین تعرفه مدیریت می‌شود و آموزش‌های لازم در حوزه بهداشتی و آموزشی و حوزه درمان در حال انجام است تا گرایش مادران به زایمان طبیعی بیشتر شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایلام افزود: در 6 ماهه‌ی اول امسال 4 درصد کاهش سزارین داشته‌ایم که هرچند ایده‌آل نیست، اما حرکت روبه جلویی است.

آبانگاه ادامه داد: از ابتدای امسال در استان ایلام هم 50.8 زایمان‌ها با روش سزارین و 49.2 درصد با روش طبیعی انجام گرفته است که امیدواریم با مشارکت و مداخله‌ و آگاهی دادن به مادران باردار و آموزش در سطح دبیرستان‌ها و دانشگاه‌ها در آینده گرایش به زایمان طبیعی بیشتر شود.

انتهای پیام/ د

کاهش سزارین در 6 ماهه نخست سال

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.