این روزها مرز مهران قدمگاه زائرانی است که برای شرکت در راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی سر از پا نمی شناسند.

ایلام

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛ اربعین حسینی بار دیگر از راه رسید و قرار سالانه محبان اهل بیت با حسین بن علی (ع) در حال تکرار است ، قراری که حکایت از دلدادگی عاشق به معشوق دارد.

این روزها شور و حال میلیون ها زائر حسینی حکایت از قراری مهم در مکان مشخص و روز مقدس دارد و چه خوب است که اربعین زمان این قرار  و کربلا میعادگاه این عاشقان دلسوخته باشد.

اتفاق مهمی که عاشقان و محبان اهل بیت را از سراسر جهان ، فارق از اینکه از چه نژاد ، قوم و ملیتی هستند به سمت خود می کشاند تا مسیر عشق را در پی بگیرند و خود را به حرم امام سوم شیعیان برسانندو این روزها استان ایلام پایتخت خادمان سیدالشهد و مرز مهران به عنوان دروازه عتبات عالیات ، میزبان عاشقان و دلدادگانی است که از راه دور و نزدیک با پای دل آمده اند تا در راهپیمایی اربعین شرکت کنند.

آری این روزها مرز مهران قدمگاه زائرانی است که برای شرکت در راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی سر از پا نمی شناسند، کسانی که آستین همت را برای خدمت به زوار اباعبدالله الحسین بالا زده اند.

علی چراغی پور سخنگوی کمیته مشارکت های مردمی ستاد اربعین استان ایلام در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛از استقرار بیش از340 موکب در مسیر زائران اربعین حسینی در استان ایلام خبر داد.

وی افزود : این موکب ها با همت  مردم ولایتمدار استان از اول 25 مهرماه تا 5 روز بعد از اربعین در جهت خدمت به زائران برپا هستند.

چراغی پور ادامه داد: در این مدت نیز مردم استان ایلام با ارائه خدمات و پذیرایی از زوار اباعبدالله نشان دادند که خادم سید الشهدا هستند.

آری مهران این روزها شاهد ازدحام مشتاقانی است که از راه دور و نزدیک خود را به اینجا رسانده اند.

نورالله دلخواه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ایلام در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛به تردد و ازدحام جمعیت در گیت های خروجی در مرز مهران اشاره کرد و افزود: تا ساعت ۸ صبح امروز ششم آبانماه ۹۷ بیش از یک میلیون و ۲۰۷ هزار و ۵۸۷ نفر زائر اربعین حسینی از مرز بین المللی مهران به منظور شرکت در راهپیمایی اربعین تردد کردند.

وی گفت : در حال حاضر هیچگونه مشکلی در تردد زائران در مرز مهران وجود ندارد و همه چیز عادی است.

بگفته دلخواه پیش بینی می شود تا پایان وقت امروز بیش از۴۴ هزار از مرز مهران تردد کنند.

نورعلی یاری فرمانده انتظامی استان ایلام در گفتگو با  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛ از استقرار بیش از 10 هزار نفر از پرسنل نیروی انتظامی در استان ایلام و سایر مرزهای کشور ، مسیر تردد زائران و مرز بین المللی مهران در جهت ساماندهی امنیتی و کنترل بار ترافیکی در محورهای درون شهری و برون شهری خبر داد.

وی ادامه داد : با تمهیدات از پیش اندیشیده شده امسال هیچ گونه مشکلی در ارتباط با پارکینگ و کمبود مکان برای پارک خودرو در شهر مهران وجود ندارد.

یاری از کاهش تصادفات رانندگی در استان ایلام نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و از زائران خواست در هنگام سفر با صبر و شکیبایی رانندگی کنند و از اعمال هرگونه تخلف حادثه ساز خودداری کنند.

ازدحام جمعیت در شهر مهران؛ توجه زائران به نکات بهداشتی را دوچندان شود

کریم همتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام در گفتگو با  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛ از زائرای اربعین حسینی که قصد تردد از مرز بین المللی مهران خواست : با توجه به ازدحام جمعیت در شهر مهران حتما توجه به نکات بهداشتی را در دستور کار خود قرار دهند.

وی به وضعیت ریزگرد ها در هوای استان اشاره کرد و از زائران خواست این روزها و در هنگام تردد از مرز مهران حتما از ماسک استفاده نمایند.

مجتبی میهن پرست رئیس گروه پیس بینی مرکز هواشناسی استان ایلام در گفتگو با  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛  به کاهش بیش از 5 درجه ای هوای استان در چند روز اخیر اشاره کرد و افزود : با توجه به کاهش محسوس دما در این روز ها به زائران گرامی توصیه می شود هنگام تردد در مرز لباس گرم به همراه داشته باشند.

سامانه سماح تا اطلاع ثانوی در استان ایلام فعال است

مصطفایی مدیرکل حج و زیارت استان ایلام در گفتگو با  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛  با اشاره به اینکه این سامانه در کشور غیرفعال شده است، گفت : سامانه سماح به منظور صدور ویزای اربعین برای افرادی که در مرزها هستند در ایلام فعال است.

وی افزود : این سامانه در ایلام و چند استان دیگر تا اطلاع ثانوی فعال است و در اواخر امروز ممکن است غیر فعال شود.

بگفته مدیرکل حج و زیارت ایلام فقط دفتر مرکزی شهر ایلام در حال حاضر کار صدور ویزای زائران اربعین را انجام می دهد و سایر دفاتر استان غیرفعال هستند.

گفتنی است تا کنون بیش از 21 هزار روادید اربعین در استان ایلام صادر شده است.

تردد 61 درصدی زائران اربعین حسینی از مرز مهران

سردار ایوب سلیمانی در گفتگو با  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛ بیشترین تردد زوار اربعین از مرز مهران با ۶۱ درصد کل ترددها بوده است.

چند سالی است که مراسم راهپیمایی بزرگ اربعین  حسینی با شور و اشتیاق میلیون ها عاشق ابا عبدالله الحسین (ع) برگزار می شود و مرز مهران به عنوان گذرگاه اصلی این اجتماع میلیونی شاهد این همایش عاشقانه و مانور عظیم حسینی است.

خبرنگار: مسعود همتی

انتهای پیام/ه

تردد زائران اربعین در مرز بین المللی مهران

 

 

 

برچسب ها: اربعین 97 ، محرم 97
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.