استاندار ایلام گفت: تا ساعت ۱۹ روز چهارشنبه ۱۴۰ هزار از مرز مهران عبور کرده اند که این آمار تا روزهای آینده افزایش خواهد یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام، سلیمانی دشتکی استاندار ایلام درباره عبور زائران از مرز بین المللی مهران گفت: در طول سال و در شرایط عادی حدود ۴ الی ۵ هزار زائر از مرز مهران عبور می کند و طبق آمار تا ساعت ۱۹ روز چهارشنبه ۱۴۰ هزار از این مرز عبور کرده اند که این آمار تا روزهای آینده افزایش خواهد یافت.

وی ادامه داد :در طول سال علاوه بر ایام اربعین بیش از ۲ میلیون زائر از مرز مهران به کشور عراق و کربلای معلی مشرف می شوند.
وی بیان کرد : در طول روز حدود ۷۰۰ کامیون بار در مرز مهران برای ورود به کشور عراق عبور می کنند.

پیشرفت زیرساخت های اربعین

سلیمانی دشتکی همچنین به زیر ساخت های اربعین از سال ۹۴ تا کنون اشاره کرد و گفت:اگر در سال ۹۴ ماشین های زوار به گِل نشست و مشکلات سنگینی ایجاد شد اما امسال این مشکلات برطرف شده و با وجود طوفان اخیر که در شهرستان مهران رخ داد حتی یک ماشین هم متوقف نشد و این یعنی تمام پارکینگ ها از نظر زیر ساخت ها، آسفالت، سکو بندی و نظم و ترتیب آماده ارائه خدمت دهی به زوار ابا عبدالله هستند.

وی افزود: در سال ۹۴ جاده های منتهی به مهران ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشتند که اکنون این پیشرفت به ۹۵ درصد رسیده و جاده هاچهار خطه شده اند.

استاندار ایلام بیان کرد: از لحاظ زیرساخت های آب و برق ، امکانات بهداشتی و درمانی و امنیتی تحول بزرگی در مسیر مرز مهران ایجاد شده است و حدود ۱۰۰ گیت از طرف ایران و ایلام آماده شده که اگر از طرف کشور عراق اعلام آمادگی شود در ۵ الی ۱۰ ثانیه یک زائر از هر گیت عبور خواهد کرد که این امر باعث روان شدن عبور زائران از مرز می شود، البته کشور عراق توانایی فعالیت کشور ایران و ایلام را ندارد و این گیت ها هنوز بازگشایی نشده اند.

اقدامات بهداشتی و درمانی

استاندار ایلام درباره خدمات بهداشتی و درمانی گفت: حدود ۱۷۰اکیپ درمانی علوم پزشکی و حدود ۱۵۰ اکیپ درمانی و پیشگیری هلال احمر و سایر نهادها از جمله ارتش و سپاه در مهران در حال خدمات به زوار هستند.

وی ادامه داد: ۶ لایه کنترلی از پل زائر تا مرز مهران مشغول بکار امنیتی هستند و افرادی که به مهران وارد می شوند برای ورود به کشور عراق باید از این لایه ی امنیتی عبور کنند.

برپای موکب در مهران

سلیمانی دشتکی استاندار ایلام به خدمات و برپایی موکب ها اشاره کرد و گفت: موکب های بزرگ و سازماندهی شده در مجتمع های ۳۶ گانه که هر موکب شامل ۱۰ موکب است در مهران برپا شده و تمام مواد غذای ارائه شده در موکب ها به صورت دقیق کنترل می شوند.

وی افزود: برای رفاه حال فروشندگان و مغازه داران، جلوگیری از گره های ترافیکی در شهر مهران و کنترل جمعیت، موکب ها خارج از شهر مهران برپا شده اند.

استاندار ایلام در پایان از زوار اباعبدالله خواست با توجه به راه طولانی زوار تا مرز مهران و ازدحام و تردد بیش از ۲۱ استان از این مرز ،در هنگام خستگی و خواب آلودگی حتما در موکب های بین راه توقف و استراحت کافی داشته باشند و با سرعت مطمئنه و رعایت قانون و مقررات راهنمایی و رانندگی از تصادفات و خسارت های جبران ناپذیر جلوگیری کنند.

انتهای پیام/ب

 

برچسب ها: اربعین97 ، استانداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.