سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساری،

ساماندهی کارتن خوابان مازندران

2هزار و 433 بیمار معتاد کارتن خواب در مازندران جمع آوری و ساماندهی شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، علیرضا یونسی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران گفت: این افراد در مدت سه سال ساماندهی شدند.

وی یکی از موثرترین اقدامات دولت، را ایجاد مرکز کاهش آسیب در حوزه ساماندهی و جمع آوری معتادان کارتن خواب اعلام کرد و افزود: 541 مرکز به منظور دسترسی آسان بیماران متقاضی ورود به چرخه درمان و کاهش آسیب، در حوزه درمان و حمایت های اجتماعی فعالیت دارند که بیش از 53هزار بیمار معتاد را تحت پوشش درمان قرار دادند.

معاون استاندار مازندران به فعالیت 77 مرکز اقامتی میان مدت یا کمپ با مجوز از بهزیستی اشاره کرد و گفت: در این استان 10 مرکز کاهش آسیب یا سرپناه و بیش از 400 مرکز متادون در حال درمان و بهبودی 40 هزار نفر بیمار معتاد هستند.

یونسی فعالیت 135 سمن پیشگیری و درمان کاهش آسیب با موضوع اعتیاد را از پیامدهای توجه دولت به توسعه فعالیت های سازمان های مردم نهاد برشمرد و افزود: بیش از 90 درصد درمان اعتیاد استان با کمک بخش خصوصی و سمن ها انجام می گیرد.

وی شناسایی و برخورد با نقاط و اماکن توزیع مواد مخدر را از جمله سیاست های محوری کمیته مبارزه با مواد مخدر مازندران اعلام کرد که در دستگیری خرده فروشان و عوامل توزیع مواد مخدر از سه سال گذشته تاکنون 83 درصد افزایش داشت.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.