سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر بازرگانی آمریکا از ارتقای روابط تجاری پکن و واشنگتن خبر داد

ویلبر راس در گفتگو با خبرنگاران، اعلام کرد روابط واشنگتن و پکن به‌ویژه در بخش تجاری، به سطح جدیدی ارتقا یافته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اسپوتنیک، روز پنجشنبه، ویلبر راس – وزیر بازرگانی آمریکا – در اعلام نتایج گفتگوهای دوجانبه این کشور با چین در 100 روز نخست آن، گفت روابط واشنگتن و پکن – خصوصا در بخش تجارت – به سطح جدیدی افزایش یافته است.

ویلبر راس به خبرنگاران گفت نتایج اولیه گفتگوهای تجاری روسای جمهور دو کشور در سفر شی جین پینگ – رئیس جمهور چین – به آمریکا، روابط واشنگن و پکن را به سطح جدیدی رسانده است.

روند این گفتگوهای دوجانبه در سفر رئیس جمهور چین به فلوریدا، به تایید وی رسید. ترامپ نیز با 4 محور گفتگو – گفتگوهای جامع اقتصادی، گفتگوهای دیپلماتیک و امنیتی، گفتگوهای مربوط به امنیت سایبری و نظارتی و گفتگوهای اجتماعی و فرهنگی – اعلام موافقت کرد. ویلبر راس در اظهاراتش به نخستین محور گفتگو اشاره کرد.

راس همچنین گفت چین و آمریکا درباره پرداختن به مسائلی مانند تجارت محصولات کشاورزی، خدمات مالی، سرمایه‌گذاری و انرژی با یکدیگر به توافق رسیده اند.

راس افزود با اجرای طرح 100 روزه گفتگوها، آمریکا و چین برای حصول اطمینان از بهبود روابط دو کشور طرحی یک ساله را اتخاذ، و همکاری‌های گسترده‌تر درباره این موضوعات را در نخستین جلسه گفتگوهای جامع اقتصادی – که در تابستان سال جاری در آمریکا برگزار خواهد شد – آغاز خواهند کرد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.