چین از آمریکا و کره جنوبی خواست استقرار سامانه موشکی تاد را متوقف کنند.

پکن: آمریکا و کره جنوبی استقرار سامانه موشکی تاد را متوقف کنندبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری شین هوا، گنگ شوانگ -- سخنگوی وزارت امور خارجه چین -- روز جمعه اعلام کرد پکن قویا از آمریکا و کره جنوبی می خواهد استقرار سامانه دفاع موشکی «تاد» را متوقف کنند.

گنگ شوانگ در یک کنفرانس خبری روزانه اعلام کرد چین همواره مخالف استقرار سامانه تاد در کره جنوبی بوده است و اقدامات لازم را برای حفاظت از امنیت ملی، منافع و توازن راهبردی در منطقه انجام خواهد داد.

وی گفت استقرار سامانه تاد به دستیابی به هدف خلع سلاح هسته ای در شبه جزیره کره یا حفظ صلح و ثبات در این شبه جزیره، کمکی نمی کند.

شوانگ افزود: «این به طور جدی به منافع امنیتی و راهبردی کشورهای ذیربط منطقه، از جمله چین، همچنین توازن راهبردی در منطقه لطمه خواهد زد».

رسانه ها گزارش داده اند تجهیزات سنگین لازم برای ساخت تاسیسات و زیرساخت ها داخل سایت تاد به جنوب شرقی کره جنوبی انتقال یافته است.

براساس گزارش رسانه ها، ارتش کره جنوبی در واکنش به تهدید موشک هسته ای کره شمالی، تلاش دارد هر چه زودتر استقرار سامانه تاد را تکمیل کند.

گنگ گفت تصمیم آمریکا و کره جنوبی برای استقرار سامانه تاد، به جای این که اوضاع را در شبکه جزیره کره آرام کند، تنش ها را افزایش داده است و کره جنوبی با تهدیدهای بیشتری مواجه خواهد شد.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار