سخنگوی وزارت خارجه چین بر موضع پکن برای حل مسالمت آمیز مسائل کره شمالی تأکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان ، سخنگوی وزارت خارجه چین بار دیگر بر موضع پکن برای حل مسالمت آمیز مسائل کره شمالی تأکید کرد.

"لو کانگ" سخنگوی وزارت خارجه چین در کنفرانس خبری گفت در دیدار اخیر میان رهبران چین و آمریکا، دو طرف توانستند عمیقاً درباره موضوعات مورد علاقه طرفین صحبت کنند. دو طرف توافق کردند ارتباط نزدیک خود را از طریق تماس تلفنی، شرکت در نشستها و روشهای دیگر حفظ کنند تا مطمئن شوند همیشه کانال ارتباطی برای گفتگو درباره مسائلی که دغدغه طرفین است یا به یکدیگر مربوط می‌شود، باز است. دیدار و گفتگوهای دو طرف در آمریکا کوتاه بود و گفتگوها در آنجا به طور کامل پایان نیافت. 

سخنگوی وزارت خارجه چین افزود رهبران چین و آمریکا درباره موضوعات مورد علاقه طرفین به ویژه روابط دو جانبه تبادل نظر کردند. پس از نشست مارالاگوی فلوریدا، یکی از اهداف ایجاد تیمی بود که اجرای برخی از توافقات به دست آمده در جریان آن دیدار را تسهیل کند. دو طرف همچنین درباره مسائل بین المللی و دیگر موضوعات مورد علاقه طرفین از جمله شبه جزیره کره و سوریه نیز گفتگو کردند. همانطور که می دانید رئیس جمهور شی جین پینگ درباره موضع ما در خصوص مسئله شبه جزیره کره خیلی روشن بوده است. ما اصرار داریم که شبه جزیره کره خلع سلاح هسته ای شود و صلح و ثبات در این منطقه حاکم شود و معتقدیم که مسائل باید از طریق گفتگو و مشورت حل و فصل شود و خواستار حل مسالمت آمیز همه مسائل هستیم. این موضع را آمریکا خیلی خوب می داند. هر دوی گفتگوها چه در مارالاگو و چه پس از بازگشت رئیس جمهور چین به کشور از طریق تلفنی ، عمیق و صادقانه بوده است. 

سخنگوی وزارت خارجه چین در پاسخ به سؤالی درباره دیپلماسی توئیتری ترامپ هم گفت ما درباره مسائل و روشهای شخصی رهبران دیگر کشورها اظهار نظر نمی کنیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار