سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

برگزاری مکانیزه انتخابات شورای اسلامی شهر تربت‌جام

پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی در تربت جام تمام مکانیزه برگزارمی شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد ، «علی رستمی» فرماندار تربت جام گفت: در این دوره ۴۵ شعبه ثبت‌نام اخذ رأی در تربت‌جام پیش‌بینی‌شده است.

وی افزود: در هر یک از این شعب، یک دستگاه یا ترمینال مجری احراز هویت و استعلام از صحت مدارک شناسایی رأی‌دهنده که به‌صورت آنلاین، متصل به بانک اطلاعات ثبت‌احوال است قرار خواهد گرفت. در هر یک از شعب حداقل ۳ صندوق الکترونیک اخذ رأی پیش‌بینی‌شده است.

فرماندار تربت جام با اشاره به آموزش کارشناسان برای چگونگی بهره‌برداری از این سیستم گفت: پس از استعلام و احراز هویت رأی‌دهنده، دستگاه یک کارت الکترونیکی مجوز رأی، صادر و رأی‌دهنده با مراجعه به صندوق الکترونیک و درج کد داوطلب نسبت به رأی دادن اقدام خواهد کرد.

رستمی سرعت و دقت عمل در اخذ رأی، شمارش و تجمع آراء و تمرین و آمادگی برای برگزاری انتخابات آتی به این روش را بخشی از مزایای برگزاری انتخابات تمام الکترونیک ذکر کرد.

وی با اشاره به ۶۶ شعبه شهری، ۱۵۰ شعبه روستایی و ۷۱ شعبه سیار برای برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای تربت‌جام گفت: ۲۱۶ شعبه ثبت‌نام و اخذ رأی در این شهرستان پیش‌بینی‌شده است. تعداد ۲۰ نفر نیز در هیئت‌های نظارت شهر و بخش‌ها رد صلاحیت شده‌اند که ۴ نفر در حوزه شهری و ۱۶ نفر در حوزه‌های روستایی بوده‌اند.

۲۲۳ بازرس و سربازرس در کل شهرستان

«احد شافعی» معاون فرماندار و رئیس هیأت بازرسی انتخابات تربت جام نیز با اشاره به شروع عملیات اجرایی انتخابات اعم از تشکیل هیئت‌های اجرایی، بازرسی، نظارت و تعیین محل شعب، تعیین صلاحیت‌ها در هیأت اجرایی و بررسی در هیأت نظارت گفت: در اجرای تبصره ۹ ماده ۳۱ قانون انتخابات ریاست جمهوری و ماده ۶۶ قانون تشکیلات انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران و ماده ۲۵ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی هیأت بازرسی، سربازرسان و بازرسان شعب، کار نظارت بر حسن اجرای تکالیف قانونی در شعب اخذ رأی را بر عهده خواهند داشت.

وی افزود: هیأت بازرسی با اشراف کامل بر فضای عمومی شهرستان، اعم از دنیای مجازی و مراودات انتخاباتی به دنبال تحقق سیاست‌های عمومی نظام در برگزاری انتخابات سالم است و با حساسیت و دقت در شعب اخذ رأی از حریم عمومی مردم و آرای آنان حراست خواهد کرد.

رئیس هیأت بازرسی انتخابات تربت جام با اشاره به این‌که در این دوره از انتخابات ۲۲۳ بازرس و سربازرس در کل شهرستان در شعب اخذ رأی حضور خواهند داشت گفت: در هر شعبه اخذ رأی یک بازرس و در هر ۱۵ شعبه اخذ رأی یک سربازرس روند اجرای انتخابات را رصد و تخلفات احتمالی را گزارش خواهند کرد.

شافعی افزود: نظارت بر روند شمارش آرا و تنظیم صورت‌جلسه، تکمیل و جمع‌بندی چک‌لیست بازرسی از شعبه‌ها و تحویل به سربازرسان، تذکر به‌موقع تخلفات احتمالی در شعب به مجریان، ارتباط‌گیری با بازرسان تحت نظر و نظارت بر حسن اجرای وظایف آنان، مراجعه حضوری به شعب، رسیدگی به گزارش بازرسان، جمع‌آوری چک‌لیست بازرسی شعب، حضور فعال و سرکشی موردی به شعب از وظایف سربازرسان خواهد بود.

انتهای پیام//م. ط
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.