سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

افتتاح خانه حکمت، بدون حمایت شهرداری اصفهان محقق نمی شد

استاد فلسفه دانشگاه اصفهان گفت: راه اندازی خانه حکمت، بدون حمایت شهرداری اصفهان محقق نمی شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،علی کرباسی زاده عصر دیروز در مراسم افتتاح خانه حکمت اصفهان که در قالب پنجاه و ششمین پروژه هر هفته چند افتتاح در محل دائمی این خانه برگزار شد با بیان این مطلب گفت: آنچه امروز در سالروز میلاد باسعادت امام حسین(ع) با عنوان افتتاح خانه حکمت اصفهان درحال وقوع است، ازسال 91 با در زمان برگزاری نخستین همایش مکتب فلسفی اصفهان کلید خورد.

وی ادامه داد: خانه حکمت اصفهان امروز با حمایت شهرداری اصفهان، توجه و عنایت ویژه حضرت آیت الله العظمی مظاهری و به همت دانشگاه اصفهان راه اندازی شده و قرار بر این است که این خانه از این پس مرکز تجمع و رفت و آمد دوستداران حکمت و فلسفه و پایگاهی برای برگزاری برنامه های مختلف علمی، آموزشی و تحقیقی باشد.

این استاد فلسفه از ارائه برنامه های خانه حکمت تا پایان سال 96 در سایت این مرکز خبر داد و گفت: برنامه این خانه تا پایان سال مشخص شده که در سایت خانه حکمت در دسترس علاقمندان قرار می گیرد. همچنین سخنرانی های ویژه با حضور اساتید فلسفه، ارائه برنامه هایی در قالب سه بخش آموزشی، پژوهشی و ترویجی و برگزاری جلسات گپ و گفت دوستانه با پژوهشگران جوان از جمله برنامه های این مرکز است.

وی با اشاره به اینکه حکمت و فلسفه قدمتی چند صد ساله در اصفهان دارد عنوان داشت: علیرغم اینکه متاسفانه در زمانی عده ای به مخالفت جدی با فلسفه در این شهر پرداختند و آموزش آن را نهی کردند، اما امروز به همت و تلاش اساتید و علمای بزرگی که در این شهر حضور دارند، جریان حکمت و فلسفه همچنان برقرار است.

کرباسی زاده همچنین حمایت شهرداری اصفهان از اجرای این طرح را قابل توجه دانست و گفت: شهردار محترم اصفهان به طور مستقیم عنایت ویژه ای به این کار داشتند و اگر حمایت دوستان ما در شهرداری اصفهان نبود، راه اندازی این خانه محقق نمی شد.


انتهای پیام/م
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.