سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه؛

شوراها از وظایف اصلی خود دور شدند

یک استاد دانشگاه معتقد است، وجود یک شورای 15 نفره برای شهری با جمعیت میلیونی منطقی نیست و باید شوراهای محله و ناحیه شکل گیرد تا بتوان انتظار یک شورای کارآمد را داشت.

  به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛بیژن کلهرنیا بیان کرد: زمانی که دولت تامین درآمد شهرداری‌ها را به خودشان و شورا واگذار کرد، عملا دست شوراها به سرمایه‌های شهر رسید و در راستای خودکفایی آنها راه تامین سرمایه شهرداری‌ها را تراکم فروشی یافتند و در حال حاضر 70 درصد شوراها به کار تراکم فروشی مشغولند و این امر باعث شده شوراها از وظیفه اصلی خود دور شوند.

وی افزود: شوراهای شهر هم اکنون به هیات رییسه شهرداری‌ها تبدیل شده‌اند و تنها کار تامین سرمایه شهرداری‌ها را از طریق فروش تراکم پیگیری می‌کنند و مسائلی مانند توسعه فرهنگی شهر و ارتقاء حقوق شهروندی و... عملا از دستور کار شوراها خارج شده است.

کلهرنیا تصریح کرد: از طرفی قرار بر این بود که شوراها ابزاری در جهت تحقق مدیریت واحد شهری باشند که با عدم پیگیری دولت و شهرداری‌ها در این زمینه این وظیفه و این هدف شوراها نیز به فراموشی سپرده شد.

این استاد دانشگاه افزود: دور شدن شوراها از وظایف اصلی، موجب شده این نهاد عملکردی که باید را در چهار دوره فعالیتش نداشته باشد.

وی افزود: شوراهای شهر باید به طور معمول از پایین و از درون محلات شکل بگیرد و در همین راستا باید اول شورای محله و بعد شورای ناحیه شکل گیرد و شورای شهر توسط اعضای این شوراها انتخاب شوند.

کلهرنیا بیان کرد: با وجود شوراهای محله و ناحیه قطعا نفوذ شورا به عمق مشکلات شهری افزایش می‌یابد و کارها با اطلاعات دقیق‌تر و نفوذ بیشتری انجام می‌شوند.
 
انتهای پیام/ز


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.