سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان؛

کیفیت دادرسی‌ها در شوراهای حل اختلاف ارتقا می‌یابد

رئیس کل دادگستری کرمان گفت: یکی از برنامه‌های محوری ارتقای کیفیت دادرسی ها در شوراهای حل اختلاف است .

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ یدالله موحد رئیس کل دادگستری استان کرمان صبح امروز در جمع قضات،اعضاء و دبیران شوراهای حل اختلاف شهر کرمان که در محل سالن اجتماعات دادگستری کرمان برگزار گردید، اظهار داشت: بیش از هزار و800نفر در 331شعبه شورای حل اختلاف استان کرمان در حال ارائه خدمت می باشند.

 رئیس کل دادگستری استان کرمان بر کیفی سازی رسیدگی ها در محاکم قضائی تاکید کرد و افزود: یکی از برنامه‌های محوری و اصلی در سال جدید  ارتقای کیفیت دادرسی ها در شوراهای حل اختلاف است .

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان تصریح کرد:سنگ بنا وهدف اصلی از تشکیل نهاد مردمی شوراهای حل اختلاف ایجاد صلح وسازش و حل اختلافات با استفاده از ظرفیت های خود مردم بوده است.

وی با بیان اینکه شورا ها بایستی به سمت ایجاد آرامش در جامعه و حل اختلافات حرکت کنند، ادامه داد:هرچه شوراها در راستای حل اختلافات و صلح وسازش اقدام نمایند در واقع به فلسفه وجودی  خود نزدیک تر شده اند.

موحد با اعلام اینکه شوراهای حل اختلاف کشور در سال گذشته به 3میلیون و 400هزار پرونده رسیدگی نموده اند،افزود:سال گذشته بیش از 170هزار پرونده وارد شوراهای حل اختلاف استان کرمان شده است.

این مقام ارشد قضائی استان کرمان بیان داشت:48هزار پرونده در سال گذشته در شوراهای حل اختلاف به صلح وسازش انجامیده است و به طور متوسط 43درصد پرونده های قابل صلح وسازش در استان به صلح وسازش منتهی شده است که این آمار از میانگین کشوری بالاتر است.

وی افزود: یکی از راه های ارتقاء کیفی سازی دادرسی ها آموزش های مستمر برای قضات و کارمندان می باشد که اقدامات خوبی طی سال گذشته در این زمینه صورت پذیرفته است.

 وی عنوان کرد: دادگستری استان کرمان با کمبود شدید کادر اداری مواجه است و امیدواریم با توسعه متوازن در تمام بخش ها شاهد پیشبرد اهداف سازمانی خود باشیم.

انتهای پیام/س

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.