سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در مراسم تودیع و معارفه روسای انجمن مفاخر و آثار فرهنگی مطرح شد:

وزیر ارشاد: باید در کنار تکریم از مفاخر، تندیس آنها هم ساخته شود/ بلخاری: بدون اذن محقق این مسئولیت را نمی‌پذیرفتم

در مراسم تودیع و معارفه روسای انجمن مفاخر و آثار فرهنگی، اعضای هیات مدیره جدید این نهاد معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حاضر در محل برگزاری مراسم تکریم و معارفه رئیس انجمن مفاخر و آثار فرهنگی که امروز در ساختمان انجمن آثار و مفاخر فرهنگی برگزار شد؛ سید رضا صالحی امیری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن معرفی مهدی حجت،حجت الاسلام جوادی آملی، علی‌اصغر دادبه، مهدی محقق و حسن بلخاری به عنوان اعضای هیات مدیره جدید انجمن مفاخر و آثار فرهنگی گفت: ما برای بقای فرهنگی جامعه نیازمند توجه به مفاخر و سرمایه‌های نمادین هستیم.
 
وی افزود: اگر ما امروز شاهد وجود شکافی در جامعه هستیم، از شکاف میان نسل جوان و سرمایه های نمادین و الگوهای فرهنگی نشات می‌گیرد.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: اگر امروز نسل جوان در این سرزمین هویت دارد، به خاطر ریشه‌های آن است و افرادی همچون محقق ریشه‌های فرهنگی این سرزمین هستند.
 
صالحی امیری ادامه داد: همه ما مدیون فردوسی و حافظ و سعدی هستیم.
 
وی تصریح کرد: من تقاضا دارم که کسانی که امروز مسئولیت انجمن آثار و مفاخر فرهنگی را دارند، مسیری را که مهدی محقق دنبال کرده را با سرعت و شتاب بیشتری دنبال کنند. امروز باید آثار فرهنگی نیز همچون مفاخر فرهنگی در مرکز توجه انجمن قرار بگیرند. همچنین باید توجه بیشتری به تولید فیلم‌های مستند پیرامون انجمن و مفاخر فرهنگی بشود.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: انجمن آثار و مفاخر فرهنگی توجه بیشتری به ترجمه و نشر آثار مفاخر بکند و ما نیز امکان این را داریم که در این زمینه حرکت قوی‌تری انجام بدهیم.
 
صالحی امیری در ادامه گفت: باید در کنار تکریم از مفاخر تندیس آنها هم ساخته بشود. در ضمن ما در روستاها و شهرها و میان اقوام این جغرافیا، چهره‌های ناشناخته زیادی داریم که باید شناخته شوند.

صالحی امیری در بخش دیگری از سخنانش انجمن را نهادی ملی و شاید فراملی دانست و درباره مهدی محقق گفت: ما به وجود استاد محقق افتخار می‌کنیم. دکتر محقق در انجمن آثار و مفاخر فرهنگی می‌ماند و کماکان همه ما از وجودش بهره‌مند خواهیم شد. ما می‌دانیم که محقق سرمایه بزرگی است که ایران و ایرانی به وی افتخار می‌کند.

همچنین؛ علی‌اصغر دادبه، عضو انجمن آثار و مفاخر فرهنگی در بخشی از این مراسم گفت: اگرچه امروزه برخی از افراد موضوع فال گرفتن را درست نمی‌دانند اما من در جایی ثابت کردم که این موضوع ریشه علمی دارد. من نیز در اینجا فالی از حافظ به نام مهدی محقق زدم که در آغاز آن چنین آمده است «درخت دوستی بنشان که کام دل به بار آرد».
 
وی افزود: مهدی محقق همواره بر مدار دوستی، رفتار دوستانه و انسانی رفتار می‌کرد. وی همچنان معلمی عاشق بوده و ار معدود کسانی است که دو شیوه مکتب دقت و مکتب سرعت را به واقع در یک جا جمع کرده و این جامعیت کار هر کسی نیست.
 
این عضو انجمن آثار و مفاخر فرهنگی اظهار داشت: محقق در حوزه مدیریت هم علاقه‌مندانه کار کرده و ژست بی مورد نگرفته است.

مهدی محقق، رئیس سابق انجمن آثار و مفاخر فرهنگی نیز در بخش دیگری از مراسم تکریم و معارفه رئیس این انجمن به لزوم انتشار بزرگداشتنامه‌های مفاخر فرهنگی در سطح جامعه تاکید کرد و گفت: بچه‌های ما نباید الگوهای خود را از غرب بگیرند.
 
وی ادامه داد: ما برای تقویت جسم جوانانمان استادیوم 100هزار نفری داریم اما برای تقویت جانشان در اینجا جایی نداریم که بیایند و بنشینند. لاجرم از جان می‌زنیم و به جسمشان می‌فزاییم.
 
همچنین؛ حسن بلخاری، رئیس فعلی انجمن آثار و مفاخر فرهنگی در بخش دیگری از این مراسم گفت: بدون اذن مهدی محقق مسئولیت ریاست انجمن آثار و مفاخر فرهنگی را نمی‌پذیرفتم.
 

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.