سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل؛

افزایش 45 درصدی تردد مسافران نوروزی از پایانه مرزی بیله سوار

فرماندار شهرستان بیله سوار از افزایش 45 درصدی تردد مسافران نوروزی از پایانه مرزی بیله سوار خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، آرام حلیم گفت: از ۲۵ اسفندماه سال گذشته تا ۱۴ فروردین‌ماه سال جاری ۷۰ هزار و ۹۶۸ تردد در پایانه مرزی بیله سوار به ثبت رسیده که رشد ۴۵ درصدی را به نسبت مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.

وی از افزایش ۲۵ درصدی مسافران نوروزی این شهرستان در تعطیلات نوروز ۹۶ خبر داد و افزود: بیشترین بازدید مسافران نوروزی از جاذبه‌های طبیعی شهرستان بوده بطوریکه بیشترین بازدیدها از تپه نرگس، مدرسه ماندگار امام خمینی (ره)، پایانه مرزی، منطقه گلی بلاغ و پارک جنگلی زنده آباد به ثبت رسیده است.

فرماندار شهرستان بیله سوار به اقامت نزدیک به 4 هزار مسافر در این شهرستان اشاره کرد و گفت: در ۱۰ سال گذشته این میزان سفر به شهرستان بیله سوار تجربه نشده بود.

حلیم افزود: خروجی مسافران ایرانی با ۲۰ هزار و ۷۶۰ نفر، ۱۳۴ درصد و ورودی مسافران ایرانی با ۱۹ هزار و ۵۴۴ نفر به میزان ۱۵۱ درصد رشد یافته است.

وی به کاهش ۱۲ درصدی خروجی مسافران خارجی به تعداد ۱۵ هزار و ۶۲۸ نفر اشاره کرد و گفت: ورودی مسافران خارجی نیز با ۱۵ هزار و ۳۶ نفر به میزان ۱۶ درصد کاهش یافته است.

وی مهم‌ترین نیازمندی توسعه گردشگری این شهرستان را توجه به آثار باستانی به ویژه قز قلعه سی این شهرستان دانست و افزود: ضروری است حریم این اثر باستانی آزادسازی شده و جهت بازدید گردشگران ساماندهی شود.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.