رئیس اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری خلخال گفت: بیش از 195 هزار مسافر ، گردشگر و میهمان در تعطیلات نوروز امسال به این شهرستان سفر کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، قنبر رستمی افزود: برغم نامساعد بودن شرایط جوی و افزایش بارندگی های نوروز امسال نسبت به نوروز سال گذشته مسافران زیادی از مناطق مختلف کشور به خلخال سفر کرده و از جاذبه های طبیعی ، گردشگری و تاریخی آن دیدن کردند که این تعداد در مقایسه با تعداد گردشگران و مسافران تعطیلات نوروز سال گذشته پنج درصد افزایش نشان می دهد.

وی گفت: جاده تازه راه اندازی شده خلخال به فیروزآباد با اختصاص 60 درصد از ورودی مسافران نوروزی خلخال به خود بیشترین حجم ترافیک نوروزی امسال این شهرستان را به خود اختصاص داد.

رئیس اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری خلخال اظهار کرد: با وجود افزایش تعداد ورودی گردشگران به خلخال میانگین ماندگاری مسافر در این شهرستان هنوز با شاخص استاندارد ماندگاری گردشگر در مناطق گردشگری کشور فاصله داشته و از بین گردشگران تنها 10 هزار و 230 نفر در تعطیلات نوروز امسال در اقامتگاه های رسمی همچون هتل ها ، میهمان پذیرها و یا خانه معلم ، مدارس ویژه اسکان فرهنگیان ، خانه دانشجویی و میهمانسراهای اداره های منطقه اسکان یافتند.

رستمی افزود: مناطق نمونه گردشگری ازناو ، اندبیل ، امامزاده عبدالله و پنج روستای نمونه و هدف گردشگری خلخال بیشترین تعداد گردشگران بازدید کننده از جاذبه های طبیعی این شهرستان را در تعطیلات نوروز امسال به خود اختصاص دادند.

انتهای پیام/ع



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.