سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

کشف بیش از یک تن مواد مخدر در تعطیلات نوروز

در تعطیلات نوروز یک تن و ۵۶۰ کیلوگرم مواد مخدر در خراسان رضوی کشف که در مقایسه با سال گذشته ۱۴۴ درصد رشد دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد ، سردار "بهمن امیری مقدم" فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی در جمع خبرنگاران گفت: مردم استان در ایام نوروز امسال یک میلیون و صد هزار تماس با مرکز فوریت‌های پلیس برقرار کرده اند که ۵۵۰ هزار مورد آن منجر به عملیات پلیسی شده است.
وی افزود: در این عملیات‌ها یک هزار و ۵۶۰ کیلوگرم مواد مخدر کشف شده که نسبت به سال گذشته ۱۴۴ درصد رشد دارد و برای اولین بار ۳۴ گرم کوکائین نیز در این مدت در استان کشف شده است.
فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی گفت: در این ایام علاوه بر کشف ۴۲۲ خودرو مسروقه که ۲۰ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته، ۳۰ میلیارد ریال کالای قاچاق نیز کشف شده است.
سردار امیری مقدم با یادآوری رشد هفت درصدی ورود زائر به استان خراسان رضوی در تعطیلات نوروزی خاطر نشان کرد: حدود سه میلیون خودرو در این ایام وارد مشهد شده ولی با تدابیر انجام شده و استقرار نیروهای پلیس در جاده‌ها آمار فوتی‌های حوادث ۳۰ درصد کاهش یافته است.
وی گفت: مهمترین اقدامات پلیس در ایام نوروز حفظ نظم و امنیت شهروندان و زائران در زمان تحویل سال نو در اطراف حرم مطهر، برقراری نظم در زمان استقبال مردم از مقام معظم رهبری و حفاظت وی‍ژه از مرزهای استان بوده است.
فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی پایین بودن آستانه تحمل برخی شهروندان را ریشه اصلی تصادفات و جرایمی که در این ایام رخ داده است دانست و گفت: این موضوع نیاز به فرهنگ سازی دارد که باید توسط پلیس، رسانه‌ها و تمامی نهادهای مربوطه انجام شود.
سردار امیری مقدم تصریح کرد: با همکاری آستان قدس رضوی به زودی ایستگاه هایی در راههای مواصلاتی مشهد احداث می‌شود تا ایستایی رانندگان در جاده‌ها افزایش و تصادفات ناشی از خستگی کاهش یابد.
وی در خصوص اقدامات فرماندهی انتظامی خراسان رضوی در راستای مشهد ۲۰۱۷ و انتخاب این شهر به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام گفت: با تعامل با استانداری خراسان رضوی، در سال جاری همایش پلیس‌های جهان اسلام در مشهد برگزار خواهد شد.
فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی خاطر نشان کرد: طرح ویژه پلیس برای ایام نوروز از ۲۷ اسفند سال گذشته در استان آغاز شده و تا ۱۵ فروردین جاری ادامه دارد.
انتهای پیام//ف. ج.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.