از مجموع ۱۲ ناحیه مشهد ۶ ناحیه با ۲۴ حوزه و ۲۵۴ پایگاه بسیج در مناطق حاشیه شهر مشهد هستند و ۶ ناحیه بسیج در مناطق حاشیه شهر مشهد دایر شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،سردار یعقوبعلی نظری در نشستی خبری باخبرنگاران فرمانده سپاه امام رضا (ع) گفت: امسال در ایام ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و عید نوروز فرصت مناسبی برای برپایی جشن ویژه در مناطق حاشیه شهر فراهم شده است و به فرمود: ه مقام معظم رهبری همه ما وظیفه داریم تا در جهت رفع مشکل محرومان تلاش کنیم.
فرمانده سپاه امام رضا (ع) با اشاره به محدوده جغرافیایی مناطق حاشیه شهرافزود: منطقه حاشیه شهر مشهد از کوی سیدی آغاز می‌شود و تا کمربند شرق تا شمال غرب و ابتدای جاده قوچان ادامه می‌یابد و علت اصلی شکل‌گیری حاشیه شهر مشهد ضعف حضور و کارکرد دستگاه‌های حکومتی بوده که در سال‌های گذشته منجر به تشکیل حاشیه شهر شده است.
نظری تصریح کرد: حاشیه شهر معضلات فرهنگی، اجتماعی، امنیتی، اقتصادی و ... دارند و باوجود آنکه ساکنان این مناطق افرادی سالم، متدین و دارای تفکر انقلابی هستند، به‌دلیل کوتاهی مسئولان شاهد سودجویی سوءاستفاده‌کنندگان و ایجاد ناهنجاری‌هایی در این مناطق هستیم.
فرمانده سپاه امام رضا (ع) گفت: رویکرد و راهبرد ما در مسئله حاشیه شهر مسئله محور بود و در عرصه‌های مختلف اعم اجتماعی، بهداشتی، درمانی، فرهنگی، اشتغال‌زایی و ... هستیم و برای رفع مشکلات هربخش باید سازوکارهای تخصصی آن طراحی، پیاده‌سازی و اجرایی شود و در راستای تحقق فرمان مقام معظم رهبری قرارگاه‌های اجتماعی امنیتی در سپاه دایر شد و در این رابطه نیز قرارگاه اجتماعی امنیتی شهید برونسی راه‌اندازی شد.
وی افزود: با همکاری سپاه، نیروی انتظامی و دستگاه قضایی گشت‌های بسیج در مناطق حاشیه شهر فعال شده است و ۹ پایگاه موقت در مناطق پرخطرتر ایجاد شده است تا مشکلات امنیتی در مناطق حاشیه شهر که شامل ارازل اوباش، معتادان، حاملان سلاح‌های قاچاق و ... بوده است برطرف شود.
فرمانده سپاه امام رضا (ع) بیان کرد: خلاء حضور دستگاه‌های امنیتی در مناطق حاشیه شهر از جمله اسماعیل‌آباد، دره‌وی، شهرک شهیدرجایی و ... سبب سودجویی معتادان و حاملان مواد مخدر و نگرانی خانواده‌ها و ایجاد مشکلات و اثرات منفی جسمی و روانی در آن‌ها شده بود که با برخورد اساسی و ریشه‌ای بسیج از بین رفت و باید امنیت اول کامل شود و بعد به دلایل ایجاد ناامنی پرداخته شود.
نظری گفت: برنامه سال ۹۶ سپاه امام رضا (ع) در عرصه‌های مختلف بسته شده و برنامه‌های ۵ ساله این ارگان در بخش‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، علمی، ورزشی و ... تدوین شده است و اجرای موفق آن‌ها نیازمند تلاش همگانی است و اگر می‌خواهیم که مشکلی را رفع کنیم به تنهایی محقق نمی‌شود.
انتهای پیام//ف. ج.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.