سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همدان؛

استقبال مسافران نوروزی از خیمه های معرفت در همدان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان از استقبال پرشور زائران و مسافران نوروزی از خیمه های معرفت در بقاع متبرکه استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ حجت الاسلام محمد کاروند گفت:طرح خیمههای معرفت تا 14 فروردینماه سال جاری در آستان امامزاد گان برپا است و محوریت برنامه های خیمه ها بر پایه رشد و تقویت ارزشهای دینی بنیان شده است.

وی با بیان اینکه خیمههای معرفت یکی از برنامههای فرهنگی و زیر مجموعه طرح آرامش بهاری است افزود: در قالب این طرح برنامه شاخص تحویل سال نو نیز در بقاع متبرکه شاخص استان همدان با شکوه خاصی برگزار شد.

مدیر کل اوقاف استان همدان خاطر نشان کرد: خیمه‌های معرفت در سطح 49 بقعه متبرکه سطح استان با حضور 50 مبلغ روحانی برگزار شده است .

وی گفت: طرح آرامش بهاری با تدارک برنامههای متنوع دینی و مذهبی در گروههای مختلف سنی کودک و نوجوان، جوانان و بزرگسال در بقاع متبرکه و اماکن مذهبی استان برگزار شد.

مدیر کل اوقاف استان تصریح کرد: مبلغان بومی و اعزامی در غرفه مشاوره خانواده و پاسخگویی به مسائل شرعی و اعتقادی در دو بخش خواهران و برادران به زائران و مسافران نوروزی در این ایام ارائه خدمت کرده اند.

حجت الاسلام والمسلمین کاروند افزود: این طرح سراسری همزمان با سراسر كشور در امامزادگان شاخص استان همدان نیز برگزار شد كه تا پایان تعطیلات نوروزی نیز ادامه دارد.

وی اظهار داشت: مسافران نوروزی استان همدان اماكن متبرکه را در تعطیلات نوروزی زیارت كرده و از حال و هوای معنوی آن بهره مند شده اند و بنا بر آمار موجود از اول سال تاکنون 150 هزار نفر از بقاع متبرکه سطح استان بازدید کردند.

وی غبارروبی ، عطرافشانی ، اجرای آیین تحویل سال نو در كنار مرقد مطهر امامزاده ها ، توزیع اقلام فرهنگی و پذیرایی از زائران را از برنامه های این طرح در استان بیان كرد.

انتهای پیام/ ش

 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.